Nike, největší výrobce sportovního oblečení, ve čtvrtek zareagoval na kampaň Greenpeace – Detox a zavázal se, že do roku 2020 nebudou z výroby jeho produktů unikat žádné nebezpečné látky. Závazek se vztahuje i na všechny dodavatele Nike. Informuje o tom v tiskové zprávě hnutí Greenpeace.

Slib firmy Nike přišel pět týdnů po uveřejnění studie této organizace nazvané "Špinavé prádlo". Ta odhalila vazby mezi čínskými textilními továrnami, které zamořují tamní řeky a světovými oděvními firmami včetně Nike, Pumy a Adidasu.

Firma Nike se zavázala, že odstraní veškeré nebezpečné látky napříč celým dodavatelským řetězcem.

Kampaň Greenpeace pokračovala i během středečního fotbalového utkání mezi FC Barcelonou a Realem Madrid. Tyto dva zapřísáhlí rivalové patří nejenom k nejlepším na světě, ale ještě navíc jeden z nich sponzoruje firma Nike, druhý firma Adidas.

Aktivisté Greenpeace a místní umělci promítali na stadionu Nou Camp sto tisícům přítomných fanoušků vzkazy typu: "kontaminovat řeky není fair play". V samotném zápase zvítězila Barcelona, sponzorovaná Nikem 3:2 nad Realem, který hájí barvy Adidas, upozorňuje zpráva Greenpeace. Ta zároveň apeluje na Adidas, aby také "zvítězil" tím, že se zaváže k ekologické výrobě, jako to učinil Nike.

Nike k závazku odstranit do roku 2020 emise nebezpečných látek přidal právě i slib, že se bude věnovat otázce "práva na informace", tak aby zajistil plnou informovanost o chemikáliích, které jeho dodavatelé vypouštějí do životního prostředí. Zároveň prohlásil, že využije svého vlivu, znalostí a zkušeností ve prospěch odstranění nebezpečných látek napříč celým textilním průmyslem. Během 8 týdnů Nike zveřejní implementační plán pro své závazky, uvádí Greenpeace.

Zástupci firem Adidas, Puma nebo také H&M se hájí tím, že čínská textilka Youngor Knitting, jejíž mateřská společnost Youngor Group je ze znečišťování řek podezíraná, pro ně pouze stříhá a šije malé množství jejich produktů, látky ani barviva od ní neodebírají, uvádí britský deník The Telegraph.

Sportovní firmy ale berou podnět Greenpeace vážně a chtějí s hnutím i dodavateli dále jednat, aby byly zajištěny ekologické standardy, píše deník.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru