Kdo šetří, má za tři. Ale jak říká zase jiné lidové moudro, všeho moc škodí. Například, když se z nakupování na slevové kupony stane závislost, a váš byt se plní stovkami rolí toaletního papíru, pracím práškem na několik let dopředu, desítkami zubních kartáčků, které rodina využije možná tak v horizontu desetiletí - a od podlahy do stropu to všude doplňují krabice se sladkostmi, kterých je tolik, že byste na těch cukrátkách mohli ve sklepě přečkat nukleární zimu.

Čímž jsme vyjmenovali skutečné výjevy ze současné Ameriky, jak je zachytila nová reality show televizního kanálu TLC s názvem Extreme Couponing. Tedy Extrémní kuponování, kde novotvar "couponing" se už v USA prosadil do běžné, všem srozumitelné řeči.

Samotné slevové kupony nejsou v Americe samozřejmě ničím novým. Jejich tradice jde až do roku 1886, kdy v Atlantě začal tamní podnikatel John Pemberton rozdávat kartičky, aby lidé přišli do jeho obchodu ochutnat nový sirup s názvem Coca-Cola. A lékárník Asa Candler, který recepturu od Pembertona odkoupil, už zákazníkům kupony rozesílal poštou.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se