Tuzemské pojišťovny vybraly v prvním pololetí na pojistném 73,9 miliardy korun, což je v meziročním srovnání nárůst o 2,6 procenta. Životní pojištění stouplo o 7,6 procenta, neživotní kleslo o 1,9 procenta.

Neživotní pojištění se dostává pod hranici stagnace. O téměř devět procent meziročně propadlo předepsané pojistné pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Počet smluv v tomto segmentu ovšem stoupl o 2,6 procenta na 6,6 milionu.

"Motorista zaplatí za pojištění odpovědnosti z provozu vozidla v průměru o 13 procent nižší pojistné, než tomu bylo v předkrizovém roce 2008, a to bez ohledu na rostoucí ceny automobilů i zvyšující se zájem řidičů o kvalitnější vozidla," uvedl výkonný ředitel ČAP Tomáš Síkora.

Dnes zveřejnil svoje výsledky lídr českého pojišťovnického trhu skupina VIG, kam patří Pojišťovna České spořitelny, Kooperativa, a Česká podnikatelská pojišťovna, a dohromady jim patří 30,3 procenta trhu.

Skupina Vienna Insurance Group (VIG) vykázala v prvním pololetí nárůst zisku před zdaněním o 10,4 procenta na 282,2 milionu eur (6,9 miliardy Kč) a desetiprocentní nárůst čeká společnost i v celém letošním roce. Více než polovinou se už na zisku a příjmech z pojistného podílely aktivity mimo Rakousko, tedy v zemích střední a východní Evropy v čele s českým trhem, sdělila společnost.

VIG zaznamenala zejména silný růst na českém trhu životního pojištění, kde jí výběr pojistného vzrostl o 23,3 procenta na 431,5 milionu eur. Celkový příjem pojistného českých aktivit VIG stoupl o 12 procent na 973,7 milionu eur.

František Vlnař

Členem představenstva České podnikatelské pojišťovny byl jmenován v prosinci 2010. V pojišťovnictví pracuje od roku 1992. Do České podnikatelské pojišťovny nastoupil v roce 2007 jako oblastní ředitel a později povýšil na pozici vrchního ředitele. Před nástupem do ČPP působil v České pojišťovně, kde zastával významné manažerské funkce.

 Jaký je stav na trhu s pojistným? Jak se budou vyíjet ceny pojistného? Jaké jsou výsledky podnikatelské pojišťovny? Jak se podepíšou výsledky na vývoji akcií mateřské VIG?  Jak se promítly do pojistných podmínek živelné pohromy v nedávné době? Je obtížné pro podnikatel získat pojištění byznysu? Jsou pojišťovny opatrnější?

Na tyto a další otázky odpovídal František Vlnař, člen představenstva a vrchní ředitel České podnikatelské pojišťovny.

Online rozhovor

Opačné řazeníObnovit
Čtenářský dotaz
Co je největším problémem pojišťoven v současné době?
František vlnař
Dobrý den, k první otázce bych na úvod uvedl, že nejde ani tak o problémy, ale spíše o úkoly, které před pojišťovnami stojí především v souvislosti s legislativními změnami, a to je implementace unijní legislativy, tzv. Solvency II, dále změna zákona o pojišťovnictví, změna zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích a očekávané změny občanského zákoníku. Tyto změny mohou ovlivnit další rozvoj samotných produktů i služeb.
Čtenářský dotaz
JAk ovlivní cenu pojištění kritická situace eurozóny, migrujícího trhu firem po problémech s ekonomikou a eurem?přecejen je to nejistota na trzích...
František Vlnař
Neočekáváme v České republice pro nejbližší období cenové turbulence pojistného v souvislosti s vývojem finanční situace eurozóny, předpokládáme, že pojišťovny zůstanou stabilním článkem českého finančního trhu.
Čtenářský dotaz
Dorbý den, projevuje se v pojišťovnictví také nástup nových technologií, podobně jako v bankovnictví je rozšířenější internetbanking a získává větší prostor? Existuje nějaká vyloženě internetová pojišťovna?
František Vlnař
Jako první pojišťovna v ČR ČPP v loňském roce zavedla službu první internetové pojišťovnictví MojeČPP. Uživatelé díky této aplikaci mohou aktivně vstupovat do procesu sjednání a správy pojistných smluv, spolupodílet se na likvidaci pojistné události. Počet spokojených klientů, kteří tuto službu využívají stále stoupá.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, v souvislosti se živelními událostmi se hodně mluví o podpojištěnosti u nás. Vidíte to jako velký problém?
František Vlnař
Ano. K této situaci dochází, což je způsobeno jednak určitou dlouhodobostí trvání pojistné smlouvy a pak jistou konzervativnosti klientů. Poměrně stále velké množství lidí žije v přesvědčení, že jejich smlouva je dobrá a snahu pojišťovny o její aktualizaci berou spíše jako snahu o navýšení pojistného.
Čtenářský dotaz
Chtěl bych se zeptat, jestli se teď častěji setkáváte s pojistnými podvody. Pokud ano, v jaké míře a jakého typu? Jak se vám je daří odhalovat? Děkuji za odpověď.
František Vlnař
Nejvíce pokusů o podvodná jednání evidujeme v pojištění vozidel, jedná se o ¾ všech prošetřovaných případů – zejména fingované dopravní nehody, falešné odcizení vozidla nebo navyšování škody, manipulace s identifikátory vozidel. K podvodům dochází i v majetkovém občanském i podnikatelském pojištění. V odhalování podvodů máme výrazné úspěchy a procento úspěšnosti se každoročně zvyšuje, i díky zdokonalování kontrolních mechanismů.
Čtenářský dotaz
Co ziskala CPP tim, ze se stala soucasti velke rodiny VIG? Dekuji, MK
František Vlnař
VIG patří mezi nejsilnější pojišťovací skupiny ve střední a východní Evropě, ČPP tak získala zázemí silného partnera, přístup k nejnovějším technologiím a možnost sdílení know-how.
Čtenářský dotaz
Jak se ČPP v poslední době vyvíjí klientský kmen v segmentu pojištění vozidel? Predem dekuji za odpoved. Ing. Martin Kratky
František Vlnař
ČPP patří mezi tři největší poskytovatele povinného ručení u nás. Letošní přírůstek vozidel činí cca 22 500 kusů, přičemž celkový přírustek trhu činil 81 000 vozidel, tzn. že u ČPP si motoristé pojistili více než 1/4 z celkového počtu registrovaných vozidel.
Čtenářský dotaz
Jak hodnotíte pozici ČPP a Kooperativy v rámci skupiny VIG?
František Vlnař
VIG je multibrandová skupina,ČPP má výraznou pozici v rámci skupiny na českém pojišťovanícm trhu. VIG ČR je druhá největší skupina po mateřském Rakousku.
Čtenářský dotaz
Jak se v krizi vyvijelo vase portfolio? zazanamenala vase pojistovna ubytek klientu v teto souvislosti? Vzdyt prvni platbu, kterou v nouzi omezim, je pojisteni ... Jste zastancem stejneho nazoru? Diky !!!
František Vlnař
ČPP v období krize naopak výrazně rostla. Domnívám se, že jistota pojištění je pro věšinu klientů důležitější než věci běžné spotřeby.
Čtenářský dotaz
Čímto, že v Česku tak výrazně roste segment životního pojištění? jak jsme na tom v porovnani s Evropou?
František Vlnař
Propojištěnost v ČR je nižší než ve státech "staré EU", kde tato úroveň dosahuje přibližně 50 %, dlouhodobě na špici se udržuje Velká Británie. V ČR těchto hodnot zdaleka nedosahujeme, paradoxně si lidé u nás pojistí spíše majetek než svůj život. Optický nárůst životního pojištění je dán jednorázově placenými smlouvami, případně jednorázovými přívklady.
Čtenářský dotaz
Kolik konkrétně vydělaly jednotlivé české divize VIG?
František Vlnař
Zisk ČPP za loňský rok činil před zdaněním podle českých účetních standardů 481 mil. Kč, bližší informace o hospodaření ostatních členských společností skupiny VIG jsou k dipsozici na internetových stránkách jednotlivých pojišťoven.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, chystáte pro své klienty nějaké zvýhodnění při provázanosti produktů? Jako příklad uvedu: Klient, co má od od PČS životní pojistku by měl zvýhodněné vedení účtu u ČS oproštěné od poplatků a pod. Děkuji za odpověď
František Vlnař
Slevy za propojištěnost u ČPP fungují již dlohou dobu, naši klienti využívají cenových zvýhodnění v rámci celého portfolia produktů.
Čtenářský dotaz
Loni na mne usila CPP boudu - zvysila mi povinne ruceni o 980 Kc. Snad jste si mysleli, ze si toho nevsimnu?? Na dotaz proc, kdyz jsem uz 12 let nemel zadnou nehodu resp. pojistnou udalost, jsem se dozvedel, ze je to soucasnou hospodarskou situaci a pomery na trhu. Proto jsem smlouvu s CPP po 10 letech vypovedel a presel ke konkurenci. Obdrzel jsem vyhodnejsi pojistnou smlouvu a rocne usetrim cca 2.650 Kc. To takhle znevyhodnujete vsechny svoje dlouhodobe klienty?
František Vlnař
Omlouvám se, ale bez znalosti konkrétních detailů nemohu odpovědět na Váš dotaz. V případě zájmu jsem připraven Vaši záležitost individuálně prověřit.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, když čtu podmínky pojistné smlouvy, tak se nestačím divit, co si tam pojišťovny všechno nedají a normální člověk tomu nemá šanci rozumět. Co si o tom myslíte (je to správné s slušné) a kdybych požádal u vašeho obchodníka aby mi každý bod řádně vysvětlil?
František Vlnař
Souhlasím s Vámi, že pojistné podmínky jsou komplikované, ale dobrý obchodník musí být schopen Vám všechny dotazy vysvětlit.
Související

Komentáře ke článku