Počet aktivních mobilních telefonních čísel v tuzemsku se v pololetí meziročně zvýšil zhruba o 190.000 na 13,53 milionu. Největší nárůst ohlásil Vodafone. Vyplývá to z vyjádření firem.

Nejmenší Vodafone zvýšil počet klientů meziročně o 190.000 na 3,23 milionu SIM karet. Největšímu T-Mobilu ubylo 30.000 zákazníků a měl tak celkem 5,43 milionu klientů. Naopak Telefónica zaznamenala podobný nárůst na 4,87 milionu SIM karet.

Podle odborníků je tuzemský mobilní trh, kde připadá na 100 obyvatel 128 mobilních čísel, již téměř nasycený. Operátoři se tak více zaměřují na vlastní klienty.

"Naše strategie je a bude zaměřena na udržení stávajících zákazníků. Velmi si vážíme toho, že jsou s námi a chceme jim zpříjemňovat život," uvedl generální ředitel T-Mobilu Milan Vašina.

Kvůli cenové válce i regulačním zásahům ale operátorům vytrvale klesají tržby. V pololetí byl pokles příjmů z mobilních služeb u Telefóniky téměř desetinový a T-Mobile ztratil devět procent. Vodafone finanční údaje nesděluje.

 

 

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru