Zvykejte si na dražší létání, vzkázal cestujícím Willie Walsh, šéf International Airlines Group (IAG), společnosti, která letos vznikla spojením British Airways a španelských aerolinek Iberia.

Růst cen ropy se totiž podle jeho názoru výrazně promítne do zdražení letenek. "Naše odvětví bude muset změnit ceny, až ropa dosáhne na 120 dolarů za barel,“ řekl Walsh reportérům Daily Telegraphu.

 

 

Vysvětluje to tím, že podle jeho názoru není současný růst cen ropy jen dočasným výkyvem, ale "strukturální změnou“, na kterou IAG i její konkurence budou muset zareagovat. "Pro nás to dělá 32 procent základních nákladů a pro lidi z nízkonákladovek spíš 50 procent,“ spočetl Walsh náklady leteckých společností na palivo. 

Zvyšte produkci ropy, vyzývá IEA kartel OPEC. Bude jí potřeba více - čtěte ZDE

Jen v prvním pololetí letošního roku vydala IAG za palivo 2,44 miliard eur, o 35 procent více než v předcházejícím období. Přesto se jí podařilo alespoň částečně zvrátit loňské ztráty obou spojených aerolinek a dostat se do zisku 39 milionů eur, upozorňuje Daily Telegraph.

A Walsh je navzdory rostoucím cenám ropy optimistický – vytíženost první a byznys třídy se prý "právě vrací“ na vrcholnou úroveň z předkrizového roku 1997 a díky silné pozici na trhu s transatlantickými lety se IAG podle jeho slov daří lépe než Air France či Lufthanse. Společnost si dokonce věří natolik, že se pravděpodobně bude ucházet o koupi aerolinek TAP, jejichž privatizaci zvažuje portugalská vláda. 

Aerolinky čekají proti loňsku čtvrtinový zisk. Kvůli drahé ropě - čtěte ZDE 

Lufthansa jako první létá na biopalivo. Cestující nepoznají rozdíl - čtěte ZDE