Zákazníci cestovní agentury Invia.cz se mohou pojistit proti nepříznivému počasí na své dovolené. Pokud bude deštivo či pod mrakem alespoň polovinu dní z celého zájezdu, budou moci žádat odškodné. Novou službu dnes představila firma. Součástí pojistky je i pojištění právní asistence. Ostatní společnosti na trhu takovou formu pojištění zatím nenabízejí, podle některých jde hlavně o marketingový tah.

„Při tvorbě nové služby jsme se inspirovali ve Francii, kde má tento typ pojištění velký úspěch. Věříme, že se nám díky pojištění podaří zmírnit obavy zákazníků investovat do dovolené," vysvětlil důvody pro zavedení služby marketingový ředitel Invia.cz Michal Tůma. Podle něj se totiž agentura setkala s obavami klientů investovat do zahraniční dovolené kvůli možnému nepříznivému počasí.

Zákazník cestovní agentury si může službu uzavřít za 200 korun a v případě nepříznivého počasí získá poukaz na nákup nového zájezdu v hodnotě 2500 korun. Podmínkou je odjezd na zájezd v délce sedmi až 15 dní v termínu mezi 1. červnem a 30. zářím.

„Pro získání pojistného plnění stačí po návratu z dovolené vyplnit a odeslat jednoduchý formulář se stručným popisem počasí. Zákazník samozřejmě nemusí složitě prokazovat klimatické podmínky,“ uvedl Tůma s tím, že agentura má neustálý přehled o počasí ve sledovaných oblastech.

"Dešťové" certifikáty pro zemědělce a solárníky

Podle Petra Zámečníka, šéfredaktora odborných serverů Investujeme.cz, je tento druh pojištění v Česku novinkou, běžný není ani v rámci Evropy. Poměrně časté jsou naopak certifikáty na počasí, které jsou ale investičním produktem. Cena tohoto certifikátu se odvíjí od počtu slunečních, nebo deštivých dní. Zemědělci nebo podnikatelé v oboru solárních elektráren si proto koupí certifikát, jehož cena poroste s počtem deštivých dnů. Buď vydělají na dobré úrodě a množství energie, nebo na ceně certifikátu, vysvětlil Zámečník.

Pojištění slunečného počasí je podle mluvčího CK Fischer Dana Plovajka především marketingový tah. Vzhledem k nabídce zájezdů od cestovních jednotlivých kanceláří je totiž velice nepravděpodobné, že by nastaly podmínky plnění a agentura klientům peníze vyplácela.

Agentura Invia.cz je největším provizním prodejcem zájezdů cestovních kanceláří v České republice. Za první pololetí letošního roku agentura prodala přes 50.000 zahraničních zájezdů.