Dopad růstu daně z přidané hodnoty u běžného zboží výrazně "utlumí" prodejci. Alespoň to vyplývá z historických statistik Českého statistického úřadu (ČSÚ), které server IHNED.cz prozkoumal.
Kdykoli došlo v minulosti ke zvýšení daně, v cenách se to odrazilo jen částečně, dokazují čísla z nedávné minulosti. Růst cen totiž částečně "spolknou" prodejci, jejich dodavatelé i výrobci prostřednictvím svých marží, které si sníží. Zvláště ceny potravin přitom více než daně ovlivňují jiné faktory.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru