Americké internetové společnosti Yahoo Inc. vzrostl ve druhém čtvrtletí čistý zisk o 11 procent na 213 milionů dolarů (3,7 miliardy Kč). K růstu přispěly hlavně úsporná opatření.

Příjmy se však navzdory oživení zájmu o reklamu na internetu snížily. Vyplývá to ze údajů, které firma zveřejnila v noci na dnešek.

Zisk byl v souladu s odhady analytiků. K růstu přispěly hlavně opatření současné ředitelky Carol Bartzové na snížení nákladů.

Tržby však klesly o 23 procent na 1,23 miliard USD, přestože inzerenti v poslední době stále více utrácejí za reklamu na internetu.

Někteří investoři upozorňují, že srovnání u tržeb je částečně zavádějící, protože Yahoo musela kvůli partnerství v internetovém vyhledávání s firmou Microsoft změnit účtování příjmů.

Za přesnější ukazatel pro srovnání výkonu firmy s konkurencí považují čisté příjmy, které jsou očištěné o provize. Čisté příjmy se snížily o pět procent na 1,08 miliardy USD.

Konkurenční Google uvedl, že jeho čisté příjmy ve druhém čtvrtletí stouply o 36 procent, napsala agentura AP.

Pro třetí čtvrtletí roku Yahoo! předpovídá úroveň celkových tržeb 1,20 až 1,26 miliardy dolarů, jejich očištěnou úroveň 1,05 až 1,10 miliardy dolarů. Výhled tak odpovídá současným úrovním a je mírně za očekáváním trhu 1,12 mld. USD.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru