Tuzemská značka Praga se po mnoha letech možná znovu vrátí k výrobě osobních automobilů. Sportovní auto vlastní konstrukce začala nasazovat do závodů silničních speciálů. Vyplývá to z informací firmy.

Vůz Praga R4, který dosud nemá homologaci pro běžný silniční provoz, se poprvé představil minulý víkend v rámci seriálu Dutch Supercar Challenge GT v belgickém Spa. Jeden ze tří nasazených speciálů řídil i zpěvák Daniel Landa. Další závod s účastí vozů značky Praga proběhne o víkendu 16. 7. - 17. 7. v belgickém Zolder.

Němci si škodovky pochvalují víc než BMW, nejlepší je Volvo - čtěte ZDE

 

Automobil vychází z nedávno představeného slovenského závodního speciálu K1-Attack, karosérii s využitím karbonu navrhl Ital Riccardo Pelizzato. Vůz o hmotnosti zhruba 800 kg pohání osmiválcový motor o výkonu 520 koní. Auto má šestistupňovou sekvenční převodovku a poháněnou zadní nápravu.

Návrat Pragy na závodní okruhy začal již letos na jaře, kdy šéf společnosti Praga Export Petr Ptáček majetkově vstoupil do italské firmy Intrepid vyrábějící motokáry. Již tehdy prohlásil, že firma má ambice vyrábět i plnohodnotná sportovní auta. 

Praga proslula produkcí osobních vozů mezi dvěma světovými válkami v minulém století, kdy byla největším tuzemským výrobcem automobilů. Od 50. let automobilka vyráběla odolný náklaďák V3S a v 90. letech přišla s univerzálním nákladním vozem UV80, který se příliš neujal, stejně jako terénní motocykly.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru