Bývalý ministr dopravy Gustav Slamečka je novým členem představenstva nákladního železničního dopravce ČD Cargo. Podle Mladé fronty Dnes ho na svém úterním zasedání zvolila valná hromada firmy.

Kdo Slamečku nahradí na postu šéfa SFDI, zatím není podle Nováka možné předjímat. Obsazení této pozice je na rozhodnutí ministra dopravy.

Podle informací MfD bude Slamečkovým úkolem vést jednání o možném spojení se slovenským nákladním dopravcem. České dráhy podaly nabídku i na koupi polského nákladního železničního dopravce PKP Cargo.

 

ČD Cargo je na českém trhu dominantním nákladním železničním dopravcem. Loni přepravilo celkem 76,7 milionu tun zboží, což bylo o 12 procent více než v roce 2009. Za první čtvrtletí vykázal zisk před zdaněním 17,3 milionu korun.

Státní fond dopravní infrastruktury má za úkol rozvoj, výstavbu a údržbu českých silnic a dálnic, železničních dopravních cest a vnitrozemských vodních cest.

Mezi příjmy fondu patří mimo jiné převody výnosů silniční daně, převody podílu z výnosu spotřební daně z uhlovodíkových paliv a maziv a převody výnosů z poplatků za použití vybraných dálnic.

ČD Cargo prodalo dluhopisy za miliardu

Nákladní železniční dopravce ČD Cargo prodalo první emisi dluhopisů a v nejbližších dnech obdrží miliardu korun. ČTK to dnes sdělil mluvčí společnosti Roman Jandík. Po ukončení první emise dluhopisů budou ČD Cargo pracovat na druhé a třetí emisi. Celkově chce dopravce v letošním roce vydat dluhopisy ve výši tří miliard korun. Dluhopisový program společnosti na začátku května schválila Česká národní banka.

Podle ČD Cargo za vydáním dluhopisů stála snaha společnosti přesunout financování z krátkodobého do střednědobého úvěrového financování, které lépe odpovídá povaze a životnosti investic společnosti. Ta je například u lokomotiv a nákladních vozů minimálně dvacet let. Dopravce totiž v nejbližší době plánuje investice do nákupu lokomotiv a modernizace nákladních vozů.

"To, že ČD Cargo patří do úzké skupiny podniků, které banky a další investoři akceptují na dluhopisovém trhu, svědčí o důvěryhodnosti managementu společnosti a finanční stabilitě českého národního dopravce," řekl předseda představenstva ČD Cargo Jiří Vodička. Podle dopravce mohou na základě dluhopisového programu ČD Cargo vydávat dluhopisy v období deseti let, celková hodnota vydaných dluhopisů však nesmí v jednom okamžiku překročit šest miliard korun.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru