Francouzští rozhlasoví a televizní moderátoři už nesmějí do éteru pouštět odkazy na takové internetové komunikační sítě, jako jsou Facebook nebo Twitter. Rozhodla o tom francouzská rada pro audiovizuální vysílání CSA, podle níž jmenování Facebooku či Twitteru porušuje pravidla reklamy.

Stanice nicméně mohou nadále o sociálních sítích mluvit - ovšem nejmenovat je, napsal dnes zpravodajský server BBC News. Mnohé televizní a rozhlasové stanice ve Francii, stejně jako v jiných zemích, využívají hojně sociální sítě, především Facebook a Twitter, k interakci s diváky a posluchači a věta: "Sledujte nás na Facebooku/Twitteru," tu zněla často.

CSA v rozhodnutí zveřejněném v pondělí online uvádí: "Odkázat diváky či posluchače na stránky na sociální síti má charakter informace. Konkrétní jmenování serveru ale má charakter reklamy, což odporuje výnosu z roku 1992 zakazujícímu skrytou reklamu." Není ovšem jasné, jak mají moderátoři odkázat diváky na sociální síť, aniž by ji jmenovali.

Mnozí uživatelé internetu pokládají francouzskou vládu za příliš regulující ve vztahu k novým médiím a internetu. A někteří online komentátoři míní, že jde o další snahu Francie kontrolovat anglosaské kulturní vlivy, zvláště pak ty, které podporují používání angličtiny.

Zákaz odkazů na Facebook a Twitter přišel dva týdny poté, co se francouzský prezident Nicolas Sarkozy zúčastnil summitu e-G8 o internetových a digitálních technologiích, na němž mu dal zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg tričko s logem své sociální sítě.

Francouzská rada pro audiovizuální vysílání vznikla v roce 1989 a jejím úkolem je zajistit spravedlnost v takových věcech, jako je rovnost vysílacího času pro politické kandidáty či ochranu dětí před některými druhy pořadů.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru