Škoda Auto letos do května prodala zhruba 372 tisíc vozů, což je o 21 procent více než ve stejném období loni. V samotném květnu zvýšila prodej na 77 tisíc aut z loňských 65 350 vozů. Uvedli to zástupci firmy na páteční tiskové konferenci během mezinárodního veletrhu Autosalon Brno.

,,Tento růst je konstantní ve všech regionech, kde jsme aktivní se značkou Škoda," uvedl ředitel prodeje pro region střední a východní Evropy Jan Hurt.

Podle ředitele prodeje pro region střední a východní Evropy a Asie Jana Hurta firma letos očekává růst prodeje z loňských 750 tisíc vozů. Konkrétní číslo ale neuvedl. Vedle růstových trhů, jako je Čína, Indie a Rusko chce firma posílit i na domácím trhu. Proto vytvořila samostatný prodejní tým pro ČR, ten bude mít na starosti prodej, komunikaci a marketingové aktivity na tuzemském trhu.

Škodovka v dubnu prodala rekordních 78 tisíc aut - čtěte ZDE

Škoda na Autosalonu vedle designové studie Vision D a všech modelových řad v provedení pro příští rok představila ve světové premiéře vlajkovou loď Superb v luxusním provedení Laurin a Klement. Designový paket je určený pro limuzínu i kombi. Svůj výsadní charakter prezentuje chromovanou mřížkou chladiče na přídi a plaketou Laurin & Klement na zádi vozu.

Vůz je mimo jiné vybavený osmnáctipalcovými koly Sirius z lehké slitiny a sedačkami s ventilací. Vůz bude dodávaný s benzinovými motory 2,0 TSI a 3,6 FSI nebo naftovým 2,0 TDI.

Škoda chce do roku 2018 prodávat 1,5 milionu aut, což je dvojnásobek toho, co v roce 2010.

Volkswagenu se v Česku daří

Skupina Volkswagen loni dovezla a prodala v ČR 23 185 vozidel, což představuje téměř desetiprocentní nárůst ve srovnání s rokem 2009. Prodeje rostou i letos. V tomto roce Import VOLKSWAGEN Group zvýšil dodávky českým zákazníkům o 11 procent. Novinářům to v pátek řekl generální ředitel společnosti Import Volkswagen Group Rudolf Javurek.

 

 

Firma do ČR dováží vozy značek Volkswagen, Seat a Audi. ,,Máme za sebou dobrý start do tohoto roku. Svoji pozici na českém trhu chceme ještě více upevnit," uvedl Javurek.

Skupině rostou prodeje všech dovážených značek. Nejvíce prodá vozů Volkswagen. Značka se pohybuje dlouhodobě na špičce mezi importéry. Loni se v ČR prodalo přes 13.000 osobních vozů Volkswagen, což představuje nárůst o téměř 11 procent v porovnání s rokem 2009.

,,Jednalo se o historicky nejlepší výsledek značky Volkswagen osobní vozy v České republice. Nejvíce se na něm podílely modely Golf, Polo, Passat a Tiguan," uvedl Václav Strašil ze skupiny Volkswagen. Značce podle něj rostou prodeje i letos o zhruba pět procent. Automobilka dnes v Brně představila nový model populárního vozu Beetle.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru