1. Jméno není nákladní vlak

Nemá smysl ze jména dělat tažného koně nebo nákladní vlak. Jméno firmy, výrobku či služby není výroční zpráva ani román - má jen velmi malou "nosnost", ukrývá však o to cennější obsah: diferenciaci, odlišení vaší značky. Mnoho firem si myslí, že jméno musí popisovat jejich pracovní doménu nebo kompetenci. A tak má bezpočet dopravních firem v názvu komponent trans- nebo -sped (Loko Trans, OK Trans, Probo Trans atd). Jde o takzvaná jména funkční či deskriptivní, založená na prostém označení předmětu podnikání.

Podobně najdete desítky poradenských firem zabývajících se značkami, jejich název začíná či končí slovem brand (Brand Doctors, Brand Architects, Brand Consultancy, Brand Champions atd.). Nechtějte po jménu vaší firmy, výrobku či služby, aby říkalo vše: jen velmi zřídka se totiž jméno ocitne mimo kontext, kdy musí samo sebe od základu vysvětlit. Pokud jménu ušetříte tuto černou práci, může začít působit na mnohem hlubších a důležitějších úrovních.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se