Seznam dokázal i loni to, o čem se mnoha firmám na světě může jen zdát. Na lokálním českém trhu se mu stále daří odolávat tlaku nadnárodního gigantu Google a zvyšovat výrazně tržby i zisk.

Loni dosáhl nejnavštěvovanější český server výnosů skoro dvě a čtvrt miliardy korun. Oproti roku 2009 je to osmnáctiprocentní nárůst. Provozní zisk pak vzrostl o třicet procent ze 700 na 909 milionů korun. V rozhovoru pro HN to řekl výkonný ředitel Seznamu Pavel Zima.


Rychlejší růst než Google

Růst tržeb i zisk Seznamu loni netáhly klasické reklamní proužky (bannery) jako spíše Sklik – cílené kontextové inzeráty u výsledků vyhledávání.

Podle odborníků se tak podařilo Seznamu růst v oblasti kontextové reklamy rychleji než jeho hlavnímu konkurentovi Googlu a jeho AdWords.

Seznamu se naopak nedaří v sociálních sítích. Firma provozuje servery Lidé.cz a Spolužáci.cz, kterým soustavně klesá návštěvnost. Podle Zimy bude Seznam stále do obou investovat, žádné velké změny se ale čekat nedají.
Seznam bude stejně jako Google bojovat s Facebookem o to, na kterém serveru stráví internetoví uživatelé nejvíce času.

Šéf Seznamu si porážku od Facebooku nepřipouští. "Zatím je naše pozice neotřesitelná. Facebook jako domovskou stránku má nastavenou jen malé procento lidí,“ říká Zima.

Rozhovor s ředitelem Seznamu Pavlem Zimou si přečtěte v úterních Hospodářských novinách.

Čtěte více v Hospodářských novinách
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru