Podle žaloby kalifornské vinařství Clos Lachance Wines požádalo soud, aby potvrdil, že jeho Mommyjuice neporušuje ochrannou známku Mommy's Time Out, kterou využívá distributor z New Jersey. "'Mommy' (maminka či mamka) je obecné slovo, na které nemají monopol," uvedl obhájce vinařství Clos Lachance. Majitel Mommy's Time Out odmítl žalobu komentovat.


Aby uspěl v případu porušení ochranné známky, musí majitel značky prokázat, že jeho rival svou konkurenční etiketou může zákazníky mást.

Přední etiketa vína Mommyjuice (Mamčina šťáva) nese kresbu ženy žonglující s domem, plyšovým medvídkem a počítačem. Zadní nálepka pak matkám radí: "Uložte děti do postýlky, posaďte se a dejte si skleničku Mommyjuice. Protože si to zasloužíte." V lahvích je buď bílé Chardonnay nebo směs červených odrůd.

Přední etiketa italského červeného nebo bílého vína Mommy's Time Out zobrazuje prázdnou židli obrácenou do rohu, v jejíž blízkosti na stolečku stojí lahev vína a sklenka.

Zvláštní jména pro vína

Podle Richarda Mendelsona, kalifornského obchodníka s vínem, který o "vinném právu" přednáší na právnické škole v Berkeley, jsou střety ohledně ochranných známek mezi vinaři relativně běžné. "Pro víno uváděné na trh je těžké najít jméno, které se už nepoužívá," řekl.

Navíc už je příliš mnoho vín s "fantazijními" názvy, a tak se odborníci na marketing snaží přijít s něčím, co by oslovilo nové kategorie zákazníků, dodal. V posledních letech tak vinaři uvedli na trh vína s názvy jako Fat bastard (Tlustý panchart), Cleavage Creek (Úžlabinka mezi ňadry) či červené víno s kohoutem nazvané dvojsmyslně Big Red Pecker (Velký červený zobák, ovšem slovo "pecker" slouží i jako synonymum pro penis).