Předseda ČSSD chce upravit financování volebních kampaní stran.  Podle informací HN na páteční jednání grémia nese návrh, jak výdaje omezit.

Především chce prosadit limit 80 milionů korun pro každou politickou stranu a zavést hranici pro billboardy – maximálně 200 až 300 kusů. „Tohle je zatím ale jenom návrh, o kterém musíme diskutovat,“ potvrdil informace HN místopředseda strany Zdeněk Škromach.

Tím ale změny nekončí. Šéf ČSSD by také chtěl, aby strany platily kampaně přes transparentní účty a při nákupech používaly povinně ceníkové ceny, anebo alespoň ceny, jež odpovídají průměru za posledních 12 měsíců.

Omezení, která Sobotka navrhuje, jsou ale v rozporu s tím, jak strana postupovala v minulosti, kdy byl on sám prvním místopředsedou.

Podrobnou analýzu toho, kolik největší české strany – ČSSD a ODS – zaplatily za sněmovní kampaň v roce 2010 přinesly Hospodářské noviny 26. dubna 2011. Zatímco občanští demokraté poprvé poskytli rozpočet kampaně, sociální demokraté jej tajili. HN ale propočítaly přibližné náklady Lidového domu i slevy, které tehdejší favorit voleb od svých dodavatelů získával.