V roce 2011 se už nebartrují jen reklamy v médiích, ale i třeba služby mezi řemeslníky a podnikateli. Plzeňský živnostník Tomáš Sladký na tom založil princip prvního bezplatného on-line webu ebarter.cz.

Pětadvacetiletý Sladký přiznává, že je v tomto oboru nováčkem. Už během studií práv si vydělával dovozem a prodejem benátských masek a pořádáním maturitních plesů na klíč. Vydělané peníze teď investoval do projektu, který ve své podobě u nás ještě zřejmě nemá obdoby.

"Chtěl jsem co nejvíc zjednodušit způsob, jakým si lidé vyměňují požadavky na výměnu různých služeb a zboží. Byly tu různé weby, které barter zprostředkovávaly, fungovaly na základě písemných smluv mezi účastníky barterů, ale většinou zanikly,“ říká Sladký.

Funguje to i jinde

"To může vyhovovat spíše menším firmám a podnikatelům, kteří z různých důvodů nemají cash flow na vlastní investici do pořízení materiálu nebo služby, ale mohou sami na výměnu něco jiného nabídnout," myslí si o Slabého plánech Vladimír Kopačka z Asociace malých a středních podniků a živnostníků.

Asociace se sama podílí na projektu Investice do nápadu, který zprostředkovává spolupráci mezi drobnými podnikateli a jejich originálními projekty a na druhé straně investory.

Směna zboží funguje ve velkém na internetu především v zemích, jako jsou Spojené státy, Austrálie i země západní Evropy.

V Česku už před deseti lety vznikl například barter.cz, provozovaný tehdy společností Computer Press, ale tohle internetové tržiště dnes není plně funkční ve smyslu klasických barterových obchodů.


Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru