Italský výrobce automobilů Fiat dnes zvýšil svůj podíl v americkém partnerovi Chrysler na 30 procent z dosavadních 25 procent. Oznámila to společnost Chrysler.

"Rozšiřuje to partnerství obou automobilek a posiluje to i mezinárodní pozici Chrysleru," uvedla Eileen Wunderlich, mluvčí americké automobilky.

Chrysler dodal, že splnila dva cíle pro zahraniční aktivity, které předloni v rámci záchrany podniku stanovila americká vláda. Tyto cíle byly součástí komplexní dohody, jež v roce 2009 poskytla Fiatu pětinový podíl v Chrysleru spolu s kontrolou nad vedením podniku.

Jedním splněným cílem bylo dosáhnout ročních tržeb 1,5 miliardy dolarů (25,5 miliardy Kč) mimo Severní Ameriku a druhým prodávat vozidla Chrysleru prostřednictvím 90 procent prodejců Fiatu v Latinské Americe.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru