Podnikatel Radim Jančura byl v lednu nekompromisní. "Když se do nás chce Asiana pustit, my chceme Asianu vymazat z povrchu zemského,“ reagoval majitel Student Agency v rozhovoru na informaci, že konkurenční Asiana prodává stále více letenek, zatímco jeho Student Agency zaznamenává pokles. A do boje vytáhl s parkováním na ruzyňském letišti zdarma i s přepracovaným rezervačním systémem.

Data o prodejích letenek jsou ale stejně nekompromisní. Zatímco trh v prvních dvou měsících letošního roku rostl bezmála o pět procent, Student Agency i s tahákem v podobě parkování zdarma utržila za letenky prodané přes tiketovací systémy o devět procent méně než před rokem. Sesterská firma Orbix, která se specializuje na firemní klientelu a již stejně jako Student Agency Jančura vlastní, rostla jen o 0,8 procenta.



Naproti tomu Asiana vytrvale roste o desítky procent. Za první dva měsíce si připsala 52,5 procenta, a rychle tak zvyšuje svůj podíl na trhu. Zatímco za první dva měsíce loňského roku byl poměr prodejů Asiany a Student Agency 154 milionů korun oproti 267 milionům, letos už je to 235 milionů proti 242 milionům.

Majitel firmy Radim Jančura chce, aby firma vydělávala co nejvíce, a tak mohla financovat svůj vstup na českou železnici. V loňském roce, stejně jako předloni, dosáhl zisk firmy zhruba sto milionů korun. Ty Jančura použil na nákup lokomotiv.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru