Podnikatel Radim Jančura byl v lednu nekompromisní. "Když se do nás chce Asiana pustit, my chceme Asianu vymazat z povrchu zemského,“ reagoval majitel Student Agency v rozhovoru na informaci, že konkurenční Asiana prodává stále více letenek, zatímco jeho Student Agency zaznamenává pokles. A do boje vytáhl s parkováním na ruzyňském letišti zdarma i s přepracovaným rezervačním systémem.

Data o prodejích letenek jsou ale stejně nekompromisní. Zatímco trh v prvních dvou měsících letošního roku rostl bezmála o pět procent, Student Agency i s tahákem v podobě parkování zdarma utržila za letenky prodané přes tiketovací systémy o devět procent méně než před rokem. Sesterská firma Orbix, která se specializuje na firemní klientelu a již stejně jako Student Agency Jančura vlastní, rostla jen o 0,8 procenta.



Naproti tomu Asiana vytrvale roste o desítky procent. Za první dva měsíce si připsala 52,5 procenta, a rychle tak zvyšuje svůj podíl na trhu. Zatímco za první dva měsíce loňského roku byl poměr prodejů Asiany a Student Agency 154 milionů korun oproti 267 milionům, letos už je to 235 milionů proti 242 milionům.

Majitel firmy Radim Jančura chce, aby firma vydělávala co nejvíce, a tak mohla financovat svůj vstup na českou železnici. V loňském roce, stejně jako předloni, dosáhl zisk firmy zhruba sto milionů korun. Ty Jančura použil na nákup lokomotiv.