Rodinný pivovar Bernard se rozhodl svéráznou formou zareagovat na dvojí bezprecedentní zásah Vojenské policie v České televizi. Jako součást reklamní kampaně přichystal stovky billboardů, kde v televizním studiu dělají společnost hlasatelce s přelepenými ústy "kukláči" v černých kombinézách se zbraněmi v rukou.

"Společenská odpovědnost firem není jen o charitě. Ohradit se proti diktátu moci je povinností všech lidí, nejen zodpovědných podnikatelů," uvedl ke kampani Stanislav Bernard, spolumajitel stejnojmenného rodinného pivovaru.

"Volba ‚zbraní‘ je na každém z nás, ‚oni‘ si taky servítky neberou. Teď to byla veřejnoprávní televize, ale co když příště vlna úřední zvůle dopadne na někoho, kdo se nemůže jen tak nahlas obrátit na veřejnost, na vládu a prezidenta," ptá se Bernard.

Odborníci na reklamu hodnotí reklamu pozitivně, ale podotýkají, že podobné akce jsou velmi ojedinělé. "U nás v Čechách se podobné věci objevují velmi sporadicky. Ve volební kampani proběhla kdysi reklama na energy drink, na kterém figuroval spící Karel Schwarzenberg. Ale byla to spíše recese než snaha o permanentní aktuálnost," upozorňuje Dita Akrmanová z agentury VCCP.

Bernard využil aktuální společenské dění v poslední době několikrát. Před dvěma měsíci například sliboval zákazníkům, že "je ve štychu nenechá" jako reakci na kampaň lékařů "Děkujeme, odcházíme".

Podobně aktuální reklamy nejsou příliš běžné ani ve světě, i když s rozmachem sociálních sítí se jejich přístup k aktuálnímu dění zrychlil. "Mnoho firem reaguje na aktuální dění na Facebooku. Je to pro ně nejlevnější řešení," dodává Akrmanová.

Svět se zbláznil

Bernard novou reklamou navazuje na několikaletý koncept netradičních reklamních kampaní s názvem Svět se zbláznil. V nich se kromě vlastních výrobků snaží upozorňovat na absurdity běžného života.

Kromě zmíněné nedávné reakce na lékařskou protestní akci si Bernard vybral i jiné události. Například v roce 2009 nechal v Brně před návštěvou papeže Benedikta XVI. umístit billboardy, na nichž je Bernard oblečen v hábitu nápadně připomínajícím oblečení papeže. Byla to reakce na uzavření šestikilometrového úseku dálnice D1 v Brně kvůli papežově návštěvě, aby sloužil jako parkoviště autobusů.

Ačkoli je na trhu s pivem dost znatelný pokles, pivovaru Bernard se v minulém roce dařilo. A to tak, že dokázal z nižšího obratu, který klesl o 28 milionů korun na 421,5 milionů korun, zvednout čistý zisk o 23,6 procent. Stejně tak rostla i ziskovost na 12,4 %. Je to dáno především úsporami, které pivovar v minulých letech zavedl.

Související

Komentáře ke článku