Zákazníci švédské pošty už nebudou muset používat poštovní známky. Společnost totiž plánuje platby za poštovné pomocí textové zprávy. Klient odešle textovku a obratem mu přijde kód, který roli známky zastoupí. Podobný systém chce od dubna spustit i Dánsko, uvádí list The Local.

"Velmi se o to zajímáme a nyní hledáme (technické) řešení," řekl Anders Aasberg, jenž má ve švédské poště Posten na starosti marketing a rozvoj. Dánský projekt počítá s odpovědní zprávou SMS. Z ní klient na dopis či pohled opíše kód, který bude dokladem o zaplacení poštovného.

Aasberg zatím neuvedl termín, kdy bude obdobná služba k dispozici také ve Švédsku. Jisté prý je pouze to, že to nebude do léta. Podle něho je riziko falšování kódu podobně vysoké jako snaha padělat známky. Mobilním telefonem bude zřejmě možné uhradit poštovné za balíky do dvou kilogramů.

Pošty ve Švédsku i v Dánsku jsou přesvědčeny, že lidé budou jejich služby i navzdory stále širší možnosti moderní komunikace nadále používat. Zavedení plateb prostřednictvím textových zpráv má zákazníkům korespondenci usnadnit.

Platby mobilními telefony mohou provádět také Češi, zatím lze takto v Česku uhradit v některých městech například jízdné hromadnou dopravou nebo parkovné.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru