Letos už počtvrté volili čeští designéři v anketě časopisu AutoDesign&Styling nejlepší design sériového auta a konceptu.

Časopis AutoDesign&Styling každoročně pořádá odbornou anketu v níž oslovuje šestadvacet nezávislých designérů, novinářů a odborníků na design. Porota hlasuje pro nejlepší designérský počin v kategorii sériově vyráběných aut a konceptů.
Hlavním měřítkem není jen krása a elegance, ale také inovace, myšlenka a provedení.

Mezi sériovými automobily suverénně zvítězil Range Rover Evoque, který před druhým Audi A7 Sportback získal náskok 38 bodů a stal se tak historicky nejjednoznačnějším vítězem.

"Za fantastický výkon považuji design přední masky, do níž jsou vsazeny úzké světlomety s jemnými obrysy, nebo za předním blatníkem umístěný výdech, který je zde posunut do role vyvažujícího a scelujícího prvku. Na celém voze je jasně definováno, co dominuje a co je doplňkem: poměr světlometů a spodních nasávacích otvorů, různé jemnosti rastrů mřížek a další," řekl k vítěznému automobilu designér a jeden z členů poroty, Petr Novague.

Mezi koncepty těsně zvítězila Alfa Romeo 2uettottanta, jenž je dílem italského studia Pininfarina.

"2uettottanta je krásná, tak jak by měla být každá Alfa. Ideově navazuje na model Duetto ze 60. let, ale svou lehkostí, rafinovanými ale přesto stále srozumitelnými tvary působí velmi moderně a svěže. Je to dokonalý příklad toho jakým způsobem by se měly oživovat legendární modely," řekl Radek Laube, šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling.

Jako nejprogresivnější automobilová kategorie letošního ročníku se ukázal segment kompaktních SUV. Mezi první pěticí byly tři zástupci. Mezi koncepty jasně vládla sportovní kupé.

Kategorie sériová auta
1. Range Rover Evoque - 78 bodů
2. Audi A7 Sportback - 40 bodů
3. Mini Countryman - 26 bodů
4. Nissan Juke - 23 bodů
5. Audi A1 - 22 bodů

Kategorie koncepty
1. Alfa Romeo 2uettottanta - 58 bodů
2. Jaguar C-X75 Concept    - 55 bodů
3. Renault DeZir Concept - 33 bodů
4. Mazda Shinari Concept - 27 bodů
5. Porsche 918 Spyder Concept - 23 bodů