Průměrné stáří vozidel v hromadné dopravě by nemělo přesáhnout devět let. Přepravci by dále měli provozovat předem určené množství bezbariérových dopravních prostředků podle typu služeb, které poskytují. S těmito změnami počítá návrh nařízení vlády, který na středeční schůzi vládě předloží ministr dopravy Vít Bárta.

Iniciativa má za cíl zvýšení bezpečnosti veřejné dopravy a zajištění pohodlného cestování hendikepovaným osobám. V současnosti neexistuje žádné nařízení, které by stanovilo maximální průměrné stáří vozidel a poměr bezbariérových a obyčejných vozidel v hromadné přepravě.

Městská hromadná doprava by měla mít alespoň polovinu autobusů bezbariérových, v regionální dopravě pak nařízení požaduje minimálně jeden bezbariérový autobus z deseti.

Bezbariérové mají být také všechny vozy tramvají a trolejbusů a v regionální železniční dopravě musí být v soupravě zařazen alespoň jeden vůz pro hendikepované cestující.

Podle Antonína Šípka ze Sdružení automobilového průmyslu dosahuje průměrné stáří autobusů registrovaných v České republice více než 14 let. 

Stanovené hodnoty jsou podle předkládací zprávy ministerstva nastaveny jako minimální požadavek s tím, že jednotliví objednavatelé budou po přepravcích požadovat přísnější parametry.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru