Letošní finále zámořské ligy amerického fotbalu NFL o takzvaný Super Bowl mělo i české zastoupení. V jedné z reklam vysílaných během tohoto tradičně velmi sledovaného pořadu si zahrál televizní vysílač a hotel Ještěd.

Stavba architekta Karla Hubáčka tyčící se nad Libercem se objevila v reklamním spotu společnosti HomeAway, jež na internetu zprostředkovává nájmy nemovitostí o dovolených.

Reklama je tak zaměřená proti hotelům. U vysílače v ní dramaticky přistane modrý vrtulník. Vystoupí z něj chlapík, který tvrdí, že je z tajné vládní agentury, jejímž úkolem je zachraňovat dovolené. "Rodiny se stále znovu a znovu stávají oběťmi podvodu. Proč? Protože hotely vás nenávidí až za hrob," řekne úředník.

Následně přejde do ještědského vysílače, kde je umístěn "simulátor hotelového pokoje", v němž se jedna taková početnější rodina potýká s nedostatkem místa. Východiskem z této prekérní situace je v reklamě, končící záběrem na Ještěd tyčící se nad okolím pohrouženým v mlžném oparu, pochopitelně využít služeb inzerující společnosti a netrávit dovolenou v hotelu...

Za půl minuty tři miliony dolarů

Významnou českou stavbu si díky reklamě možná prohlédlo dosud nejvíc lidí najednou. Například loni se utkání Super Bowlu stalo nejsledovanějším pořadem v americké televizní historii. V průměru se na něj dívalo 106,5 milionu lidí.

Reklamní vysílací čas je tak během Super Bowlu nejdražší v roce. Půlminuta reklamního času přijde na tři miliony dolarů. 

Navzdory ceně je veškerý volný čas na měsíce dopředu vyprodán, protože Super Bowl je dávno něčím víc, než jen nejdůležitějším sportovním zápasem amerického národního sportu. Ne nadarmo označila BBC velkolepé představení propojující byznys, reklamu a sport s hollywoodským průmyslem za „největší show na světě“.