Pražský okruh dostal další ránu: Nejvyšší správní soud totiž dnes zrušil část zásad územního plánu, které určovaly trasu východního obchvatu Prahy mezi brněnskou D1 a teplickou D8 a tedy i napojením na hradeckou a mladoboleslavskou výpadovku. A to kvůli nedostatečnému posouzení, jak bude mít stanovená trasa vliv na životní prostředí.

"Bylo to hlavně z toho důvodu, že provedené vyhodnocení vlivů zásad, zejména na životní prostředí, neproběhlo v souladu s právními předpisy," vysvětlil novinářům důvody verdiktu mluvčí soudu František Emmert.

"Především nebylo respektováno stanovisko a požadavky ministerstva životního prostředí, nedošlo k posouzení jednotlivých variant vedení okruhu. Jedna z hlavních výhrad byla, že provedené vyhodnocení proběhlo bez ohledu na jeho bližší lokalizaci," dodal.

Tím, že soud část těchto zásad zrušil, město zatím nemůže schválit nový územní plán, který se v současnosti projednává. V něm se s trasou okruhu počítalo. Nejdříve musí zásady územního rozvoje projednat znovu.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/soud-zastavil-planovanou-vystavbu-prazskeho-okruhu-pres-bechovice-1gi-/praha-zpravy.asp?c=A110127_181049_praha-zpravy_sfo

Stát stejně nemá peníze

Není ovšem jisté, zda dnešní verdikt bude mít výrazný vliv na termín zprovoznění okruhu, i když bude muset město celé řízení opakovat.

Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem, totiž na uvedenou stavbu zatím nemá peníze. Na letošní rok totiž naplánovalo pouze začátek archeologického výzkumu. A podle dřívějších prohlášení mluvčí ŘSD není reálné, že by se stavba dokončila dříve než po roce 2016.

 

 

Dnes zrušené zásady územního rozvoje stanovují koncepci a strategii, jakým směrem se má rozvoj města ubírat. Pražské zastupitelstvo je schválilo v prosinci 2009. Návrh na jejich zrušení podalo sdružení Zdravé životní prostředí Praha-Běchovice a tři občané Prahy.

Soud už zrušil i trasu přes Suchdol

Běchovičtí, kteří dnes vypovídali před soudem, se obávají toho, že pražský okruh s mimoúrovňovými křižovatkami v trase plánované magistrátem výrazně zhorší jejich životní podmínky. A mají také strach z překračování hlukových limitů a vysoké prašnosti. A soud jim vyhověl.

"Dokud se neseznámíme s rozsudkem, nemůžeme ho komentovat," řekla ČTK mluvčí pražského magistrátu Tereza Krásenská. Advokáti magistrátu nicméně u soudu argumenotovali tím, že zásady územního rozvoje by, na rozdíl od územního plánu, měly řešit obecnější koncepční otázky, a nikoliv problematiku konkrétních staveb.

Nejvyšší správní soud již loni v květnu zrušil z podobných důvodů část zásad územního rozvoje Prahy, která se týkala severní trasy okruhu mezi Ruzyní a Březiněvsí.