Ekonomika ožívá a s ní se zlepšuje i situace na trhu práce. Doba přeplácení je ale pryč a existuje pouze několik nových hvězdných pozic, kde je možné rychle platově růst.

Největší zájem je o toho, kdo umí prodávat a ještě k tomu využít nejnovější on-line vymoženosti a prošel řadou úspěšných projektů. Takovým lidem se otvírají dveře všude.

“Je velký zájem o marketingové specialisty, kteří dokážou využívat sociální sítě,“ říká headhunter Jan Bubeník. Celá řada firem chce totiž nové prodejní kanály využívat, avšak v realizaci tápe. Poptávka po odbornících je proto velká, ale na trhu jich příliš není.

Hvězdou na trhu práce jsou dnes rovněž lidé, kteří rozumějí telekomunikacím a informačním technologiím zároveň. Na první pohled je to logická kombinace, oba obory se ovšem až dosud vyvíjely každý sám. To se nyní mění a roste poptávka po řešeních, jež vyžadují znalosti obou těchto světů.

Výhodu mají i manažeři, kteří během krize dokázali prodat svou schopnost ořezávat náklady, dokážou dnes například vyjednávat akvizice nebo restrukturalizovat firmy, což jsou požadavky, jež v současnosti firmy na své manažery kladou stále častěji.

Mezi top vyhledávané profese by v letošním roce měli patřit odborníci na akvizice nebo marketingoví specialisté, kteří dobře rozumí novým médiím.

Jaké jsou top profese pro rok 2011?
Co vám pomůže vylepšit pracovní pozici? Na co hledí firmy při hledání nových lidí?
To vše najdete v pondělních HN

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru