Americký výrobce elektromobilů Tesla brzy vyrazí na trh s novým modelem. Po otevřeném Roadsteru přijde řada na větší sedan Model S. Ten využívá lithium-ionové baterie podobné těm, které se dávají do notebooku.

Technologický šéf Tesly J.B. Straubel řekl agentuře Bloomberg, že díky snižování ceny těchto baterií by měl být  vůz se základní cenou 57 tisíc dolarů (něco málo přes 1 milion korun) a překonat třeba i konkurenční elektromobil Nissan Leaf.

"Nissan má mnohem větší problém se snižováním ceny, který bude těžké řešit. Bude potřeba prodat opravdu velké množství vozů," dodal Straubel. Tesla přitom počítá, že prodá 20 tisíc vozů, zatímco Nissan Leaf by se měl vyrábět v počtu stovek tisíc.

Podle spoluzakladatele americké automobilky Martina Eberharda ale klíč stojí v poměru ceny na kWh. Zatímco baterie Tesly vyjdou s částkou 200 dolarů na kWh, Nissan musí počítat s 700 až 800 dolary a většina ostatních výrobců elektromobilů a plug-in hybridů také, míní Eberhard. To potvrzuje i nedávná zpráva Nissanu, která uvádí částku 750 dolarů na kWh.