Obchodníci hned po vánočních svátcích zahájí velké výprodeje a sezónní zboží zlevní o desítky procent. Levnější bude nejen zimní oblečení, ale také spotřební elektronika či nábytek, vyplývá z ankety ČTK. O zimní výprodeje je v Česku každoročně velký zájem a obchody jsou díky těmto slevovým akcím hned po Vánocích opět plné zákazníků.

Velký výprodej už v neděli zahájí například obchodní domy s nábytkem a bytovými doplňky Ikea, které vybraný sortiment zlevní o 50 procent. "Potřebujeme uvolnit sklady po nové zboží, které dostaneme v únoru," řekla mluvčí společnosti Ikea ČR Jindra Válová.

Výprodeje po Vánocích plánují také obchodní řetězce Ahold a Tesco, které sezonní zboží průběžně zlevňovaly už před vánočními svátky, či specializované obchody s textilem. "Povánoční výprodeje se budou týkat vybraného sortimentu a zahájíme je stejně jako loni po vánočních svátcích. Výprodeje využívají především lidé, kteří k Vánocům dostanou peníze nebo dárkové poukázky," řekla mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Eva Karasová.

Outletové centrum Fashion Arena v pražských Štěrboholích zahájí výprodeje v pondělí 27. prosince a potrvají až do neděle 13. února. "Sezonní výprodeje v outletových centrech jsou mimořádnou příležitostí pro výhodné nakupování značkového zboží, protože outletové obchody mají za úkol plně vyprodat zásoby zastoupených značek, a typické výprodejové slevy 30 až 70 procent se v outletovém centru poskytují z outletových cen, tedy z cen, které jsou již o 30 procent nižší, než byly ceny původní," uvedla mluvčí centra Linda Maletínská. Spotřebitelé podle ní čekají zejména na slevy u zimního oblečení, vybavení a obuvi.

Globus zahájil výprodeje s předstihem

Někteří obchodníci si letos se zimními výprodeji pospíšili. Například hypermarkety Globus na začátku prosince zlevnily vybrané sezónní zboží až o 70 procent a ve výprodeji budou pokračovat i po Vánocích. Předvánoční výprodeje začali obchodníci poprvé organizovat před dvěma roky, aby v pro ně klíčovém období roku podpořili poptávku, která v době hospodářské krize ochabla.

Češi podle průzkumu GE Money Bank letos plánují utratit v povánočních výprodejích průměrně 5293 korun, což je o 750 korun více než loni. V letošním roce se hned po skončení svátků na nákupy chystají téměř dvě třetiny Čechů, tedy stejně jako loni. Lidé chtějí nakoupit nejčastěji oblečení, boty a elektroniku.

V povánočních slevách Češi plánují pořídit spíše dražší věci, které jsou zlevněny až o tisíce korun. Lidé využívají povánoční slevy ve velkém, což svědčí o tom, že vyhledávají výhodné nákupy. Je také proto zájem o kreditní karty, které poskytují za nákupy odměnu.

Související

Komentáře ke článku