Německá automobilka Volskwagen AG svolává ve Spojených státech a Kanadě k opravě více než 413.000 vozů. Důvodem je riziko úniku pohonných hmot a následného vzplanutí. Kontrola se dotýká modelů Golf, Rabbit, Jetta a Jetta Sportwagen z let 2007 až 2009 a New Beetle z let 2006 až 2010.

VW upřesnil, že v USA se kontrola dotkne 377.000 vozů. Zbývající vozy byly prodány v Kanadě. Vozy byly vyrobené v Mexiku a vyvezené do USA a Kanady.

Volkswagen uvedl, že v souvislosti s možnou závadou zatím neobdržel žádnou zprávu o případném požáru, zranění nebo nehodě. Automobilka začne svolávat vozy do servisů ke kontrole v lednu, majitelé vozů nebudou muset za případné odstranění závad nic platit, napsaly agentury AP a Reuters.

Volkswagen, jehož součástí je i česká Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se chce stát největším výrobcem automobilů na světě.

Za období leden až listopad prodej Volkswagenu meziročně stoupl o téměř 13 procent na 6,59 milionu vozů. Firma tak již prodala více aut než v celém loňském roce. Volkswagen očekává, že za celý letošní rok jeho prodej poprvé v historii překoná sedm milionů vozů.

Japonská Honda svolá k opravě 1,35 milionu vozů Fit

Japonská automobilka Honda Motor svolá po celém světě zhruba 1,35 milionu malých vozů Fit k opravě vadné elektroinstalace u předních světel. Oznámila to dnes firma. Upozornila, že v souvislosti se závadou nebyly hlášeny žádné nehody. V Evropě, kde se tento model prodává pod jménem Jazz, bude opatření zahrnovat 385.000 vozů.

V Japonsku svolá Honda zhruba 735.000 vozů Fit a v USA to bude 143.000 vozů. Opatření se bude týkat rovněž Asie, Afriky a Blízkého východu, napsala agentura Reuters.

Mluvčí společnosti upozornil, že svolání automobilů v Japonsku bude Hondu stát zhruba 3,6 miliardy jenů (přes 800 milionů Kč) a bude mít pouze nepatrný vliv na její zisky.

Zprávy o svolávání automobilů k opravám se dostaly do centra pozornosti poté, co byla největší světová automobilka Toyota Motor nucena svolat po celém světě k opravě přes osm milionů automobilů kvůli problémům s nechtěným zrychlováním. Japonská Toyota byla přitom dosud pověstná kvalitou svých vozů.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru