Volkswagen Passat CC k nám do redakce už jednou zavítal. Tenkrát jsme ho hodnotili velmi pozitivně, především kvůli vzhledu. Vůz je oproti svému prakticky zaměřenému sourozenci o 34 mm delší, na šířku narostl o 35 mm a hlavně je nižší o 55 mm. Co se týká rozvoru náprav tak ten se zvětšil o pouhé dva milimetry. Pohled z boku na dynamickou siluetu nám připomínal a stále připomíná Mercedes-Benz CLS. Jo a jen tak pro pořádek, CC neznamená coupé-cabriolet, nýbrž comfort-coupé, ale to dnes snad už všichni ví.

Jak bylo naznačeno v úvodu, dnešní Passat CC není tak úplně stejný jako ten, který jsme měli napoprvé. Především je vybaven automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG a navíc je jeho vzhled vylepšen paketem R-Line. V ceníku ho najdeme jako položku příplatkové výbavy. Pro nejsilnější motorizaci V6 4Motion je k dispozici za příplatek bezmála 40 000 Kč, pro všechny ostatní je za 36 500 Kč, ale bez osmnáctipalcových kol, které jsou ve spojení se šestiválcem dodávány v rámci paketu standardně. Pokud se nespokojíte se sedmnáctkami a budete pro své slabší provedení chtít také disky průměru 18“, musíte připlatit dalších 10 400 Kč.

Právě kola, ať už mají sedmnáct nebo osmnáct palců, jsou jedním z hlavních rozdílů, které přináší paket R-Line. Nutno podotknout, že to je rozdíl velmi výrazný a že podle hesla “kola dělají auto“ jen tento samotný fakt pozvedne výsledek minimálně o padesát procent. Zajímavostí je, že jsou obuta do samozacelujících se pneumatik, což je v poslední době u koncernu VW docela hit. Škoda, že jsem si ho všiml až v době psaní textu, kdy už byl vůz vrácen. Kdybych to věděl, asi by mi to nedalo a alespoň jednu pneumatiku bych něčím probodl, ať se pravda ukáže. Ale nemyslete si, že u mne tímto koncern VW vyhrál. Například Seat Alhambra mají tuto „vychytávku“ v rámci základní výbavy, takže se na test moc těším. Už si chystám hřebíky.

Další novinky přináší pozměněný přední nárazník. Ten dostal takzvaný R-design, ale když ho porovnáme s tím standardním, mnoho rozdílů nenajdeme. Prakticky jedinou inovací je zvýrazněné přední “lízátko“, které je o něco větší a díky tomu je parkování kolmo k obrubníku o něco nebezpečnější. Nakonec podle toho testovaný nárazník také vypadal. Vzadu můžete obdivovat zatmavené svítilny, samozřejmě nemohou chybět štítky s nápisem R-Line a zvýrazněné prahy.

VW Passat CC ale více nepotřebuje. Už základní provedení je velmi elegantní a vzhledově dost povedené. Během prvního testu se za námi ohlížel kde kdo, za tímto konkrétním bílým R-exemplářem se ohlíželi úplně všichni. Nedivíme se, pouze konstatujeme, protože nám se vůz strašně líbil.

Klasika uvnitř

Výbava R-Line nedá pokoj ani poté, co otevřete bezrámové dveře. Hned na prazích se připomíná hliníkovými lištami opět doplněné o logo. Tím hlavním, co za příplatek získáte, ale nejsou nějaké lištičky, nejdůležitější je multifunkční sportovně tvarovaný volant v případě automatické převodovky s pádly pro řazení. Stojí to za to, protože přesně stejný má například divoké Scirocco R. Můžete se těšit na výborné tvarování, příjemně tlustý věnec a na… Jistě že, logo R-Line nesmí chybět ani na volantu.

Interiér celkově připomíná standardní Passat, ale stejně jako v případě vnějšího designu, také uvnitř je o poznání elegantnější. Velmi se nám líbila kombinace hliníkového dekoru, světle béžové a černé barvy. Výsledek působí na pohled příjemně. Dojem luxusu a pocit z toho, že mám něco více než ostatní, kazil pouze panel audio-systému s doslova pravěkým displejem. Samozřejmě lze získat také kvalitnější zobrazení ve spojení s navigací, ale za příplatek.

Pěkný, praktický

Pozastavit se musíme ještě u samotných sedadel. Už napoprvé jsme je chválili a ne jinak tomu bude dnes. Jsou prostě výborná a navíc v kombinaci černé a béžové také výborně vypadají. Mají výrazné boční vedení a to jak vpředu, tak vzadu, ideálně dlouhý sedák a jsou úplně akorát tuhá. Garantuji vám, že zdolávat dlouhé cesty je skoro až příjemné. Do auta se vejdou čtyři lidé, prostřední zadní místo obsadila loketní opěrka a odkládací prostor. Vzadu se také musíte připravit na omezení prostoru pro hlavu, jenže stačí jediný pohled na vůz a všem tato skutečnost musí být jasná. Je to daň za efektní siluetu a hlavně to je u takto koncipované karoserie normální.

Volkswagen Passat CC 2.0 TDI R-Line

<< první < předchozí | další > poslední >>

Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Passat CC
     
  Celkem nalezeno: 1.
 
 Zobrazuji: 1 - 1.  

Prakticky zaměřené řidiče určitě potěší velikost zavazadelníku. Ten je sice menší než u sedanu, ale stále nabízí velmi solidních 452 litrů. Menší problémy mohou nastat se vstupním otvorem, ale kdo by čekal u kupé schopnosti stěhováka. Kdyby na to přeci jen přišlo, je možné sklopit zadní sedadla a získat prostor velikosti 1405 litrů.

Starý známý

Pod kapotou testovaného vozu byl uložen dvoulitrový vznětový čtyřválec TDI. Stejný motor jsme už potkali během zkoušek různých modelů koncernu Volkswagen nesčetněkrát. Náš Passat CC R-Line byl vybaven nejsilnějším provedením 125 kW, tedy 170 koní. Není žádným tajemstvím, jakkoliv se vůz tváří maximálně sportovně, že je jízda velmi podobná klasickému sedanu. To pro mě bylo drobné zklamání, protože jsem možná čekal kvůli tvarům auta, sportovnímu posazu za volantem a jiným věcem něco jiného. Passat CC hraje na efekt a dělá to výborně. Nic víc, nic méně.

Tím ale nechci říci, že by vůz byl pomalý. Stovku pokoří za 8,6 sekund a maximálně se rozjede na 224 km/h. Pružné zrychlení je díky točivému momentu 350 Nm také na solidní úrovni. Zkrátka se svezte rychle, ale ne sportovně. Nic na tom nemění ani přítomnost řízených tlumičů a možnost jejich nastavení ve třech režimech. Volba Sport sice znamená o něco tvrdší charakteristiku, nicméně to není úplně ono. Ale nevadí, Passat CC má především vypadat a zdolávat rychlé dálniční úseky, což mu jde na jedničku. Nejen že tuto disciplínu zvládne s patřičným komfortem, ale také se slušnou spotřebou. Náš test skončil s průměrem 8 l/100 km. Pravda, výrobce udává čísla menší, jenže my jsme byli na výletě v Německu.

Převezměte řízení

A právě během tohoto výletu, kdy jsme se delší dobu pohybovali po dálnicích, jsme si pořádně vyzkoušeli jednu výbornou záležitost. Asistent hlídající nedobrovolné opuštění jízdního pruhu není věcí nikterak novou. U jiných značek jsme s ním měli tu čest několikrát, jenže Passat CC byl vybaven verzí, která nám tak trochu brala dech. Například u Lexusu vůz po najetí na čáru zareaguje tak, že začne směřovat na druhou stranu. Výsledkem je fakt, že jezdíte sem a tam, od jedné čáry ke druhé. Je to trochu na nervy, ale svůj účel to plní. Problém tkví v tom, že se pokaždé dostanete o něco dále za vodorovné značení, až ho nakonec automobil nezachytí a vyjedete ven.

Passat, potažmo koncern VW, na to šel trochu jinak. Jakmile začnete vybočovat ven, kamera tuto situaci zaregistruje a auto zareaguje tak, že otočí volantem a srovná ho opět podle čar vymezujících jízdní pruh! Systém funguje mnohem lépe, protože nejezdíte “cika-cak“, ale jednoduše se vrátíte do původního směru jízdy. Dokonce vůz bez větších problémů a bez zásahu řidiče projede i poměrně ostrou zatáčku. Celé se to tváří, že ve spolupráci s adaptivním tempomatem za vás řídící jednotka odřídí celou cestu, ale po chvíli vaší nečinnosti se za hlasitého pípnuti objeví na přístrojovém štítu hláška “převezměte řízení“ a asistent se deaktivuje. Samozřejmě je s tím spojena celá řada rizik (např. nevýrazné čáry), ale pomoc při mikrospánku to je vynikající. Za tohle dáváme VW jedničku s hvězdičkou.

Efekt za 46 000 Kč

Porovnání klasického Passatu a komfortního kupé vychází poměrně zajímavě. Ceny si totiž jsou dost podobné, takže před zákazníkem stojí nemalé dilema. Ve prospěch praktičtější verze by mohl rozhodnout například pětimístný interiér, jenže za příplatek 3400 Kč je možné dokoupit třímístné zadní sedadlo také do Passatu CC. Naše doporučení bude stejné jako po prvním testu. Jestliže nevíte a nebudete převážet vzadu vysoké osoby, pak sáhněte určitě po kupé. Vybavené nejsilnějším dvoulitrovým dieselem a vcelku se hodící automatickou převodovkou DSG vás vyjde na 820 200 Kč.

Efektní design spolu s osmnáctipalcovými koly tuto cenu navýší o dalších 46 000 Kč, což je suma, která se vyplatí pouze v případě, že chcete působit jako ten lázeňský švihák. Rozdílů není tolik, jak by se na první pohled mohlo zdát. Ono totiž už samotné provedení CC se designérům moc povedlo, takže v podstatě není co zlepšovat.

Plusy: Design, spotřeba, objem zavazadelníku, cestovní komfort
Mínusy: Méně místa vzadu, laciný displej audio-systému

Základní cena: 820 200 Kč

Motor    Vznětový řadový čtyřválec
Objem    1968 ccm
Výkon    125 kW (170 k) při 4200 ot./min.
Točivý moment    350 Nm při 1750 - 2500 ot./min.
Maximální rychlost    224 km/h
Zrychlení    8,6 s
Převodovka    6stupňová automatická DSG
Spotřeba město/mimo/komb    6,6  / 4,9 / 5,5 l/100 km
Spotřeba během testu    8,0 l/100 km
Palivová nádrž    70 l
Délka x šířka x výška    4799 x 1855 x 1417 mm
Rozvor    2711 mm
Hmotnost    1581 kg
Zav. prostor min/max    452 / 1405 l

Související