Šéf Škoda Auto představil plány firmy a z nich vyplývá, že za několik let by se mohly škodovky do Česka i dovážet. "Společnost plánuje do deseti let zdvojnásobit odbyt na zhruba 1,5 milionu vozů ročně," řekl předseda představenstva Škody Winfried Vahland.

Během pěti až deseti let by se více než polovina škodovek měla vyrábět mimo Českou republiku, hlavně v rozvíjejících se zemích, jako je Čína, Indie nebo Rusko. Například v Číně by se vedle Šanghaje měly škodovky vyrábět ještě v dalším závodě koncernu Volkswagen, pod který Škoda Auto patří.

Zároveň předpokládá, že bude rozšiřovat i kapacitu tuzemských závodů a bude nabírat nové lidi. "Potřebujeme rozšířit personál technologického vývoje, odbytu a nepřímý personál. Zároveň musíme ale zvýšit produktivitu," uvedl Vahland.

Nevyloučil, že by se škodovky mohly v budoucnu dovážet do Česka, nebo naopak že by závody Škody v Česku vyráběly automobily i pod jinou značkou.

Škoda už nebude levným Volkswagenem

Firma už příští rok vyjede s novým modelem, který by měl být menší než Fabia. Vedle toho chystá i další rodinný model, který by byl rozměrově mezi Fabií a Octavií. Za deset let by podle něj pod značkou Škoda mohlo jezdit ve světě kolem deseti modelů namísto současných pěti.

Hlavním prodejním artiklem ale má být stále Octavia. Škoda se podle Vahlanda v rámci koncernu nemá stát levnou značkou. "Doby, kdy byla Škoda levným Volkswagenem, jsou pryč," dodal.

Tržby a provozní výsledek společnosti v prvních devíti měsících roku 2010 v porovnání s uplynulým rokem podstatně vzrostly. Společnost také prodala více vozů než kdykoli předtím. Tržby vzrostly o 16,3 procent na 160 miliard korun.

Provozní zisk se v porovnání se stejným obdobím minulého roku výrazně zlepšil o 64,4 procent a dosáhl 8 miliard korun.

S 568 990 prodanými vozy dosáhla největší česká automobilka v období od ledna do září tohoto roku současně nový prodejní rekord, oproti loňsku prodej zvýšila o 12,8 procenta.

Důvody podstatného zlepšení provozního výsledku jsou vedle zvýšení prodejů také zlepšený modelový mix a optimalizace nákladů, uvádí tisková zpráva společnosti, kterou má redakce iHned k dispozici. 

V prvních devíti měsících vzrostly zejména prodeje nových modelů Škoda Yeti a Škoda Superb. V Číně se prodalo o 65 % vozů více než ve srovnatelném období loňského roku, podobně rostl prodej i v západní Evropě, především ve Velké Británii, Francii, Španělsku, Rakousku, Belgii a ve Švýcarsku.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru