Plzeňský Stock rozšiřuje export peprmintky: takzvanou zelenou bude dodávat do gastronomie i obchodů ve Velké Británii. Dále se největší česká likérka zaměří na trhy jihovýchodní Evropy.

"Dosud jsme tento nápoj vyváželi jen na Slovensko," řekl obchodní ředitel společnosti Richard Švéda. "Prověřujeme každý trh, protože zelená je úplně nový exportní produkt," dodal.

Důvodem, proč bude právě Velká Británie jako první exportní trh, je fakt, že se tam prodávají velké objemy likéru absint a další speciality, které se v jiných zemích tak hojně nepijí. Firma chce využít i dvou nedávných ocenění Zelená Božkov Peprmint na soutěžích v Británii.

"Požádali jsme o pomoc naši mateřskou společnost Stock Spirits Group, která má v Británii řadu kontaktů v gastronomii i maloobchodu. Z prvních průzkumů trhu vyplývá, že peprmintka má šanci uchytit se v pubech ve velkých městech," podotkl šéf Stocku Petr Pavlík.

V Česku jednoznačná klasika

Zatím je Božkov Peprmint výhradně domácí záležitostí. Loni se jeho prodeje zvýšily o zhruba desetinu na 1,7 milionu litrů. V předchozích dvou letech byly meziroční přírůstky 16 a 36 procent. "Letošní nárůst prodeje pokračuje v jednotkách procent," uvedl Švéda s tím, že na Slovensku nejsou nárůsty tak vysoké jako v Česku.

Zelená, která získává mentolovou chuť díky mátě peprné, je v gastronomii šestou nejprodávanější značkou. Mezi likéry si drží prvenství s dvacetiprocentním tržním podílem. Patří tak k nejdynamičtějším značkám z portfolia likérky.

Plzeňský Stock loni výrazně zvýšil export lihovin. Z předloňských 3,3 milionu litrů se dostal na 4,2 milionu litrů a zvýšil počet vývozních teritorií na dvanáct.