Automobilka Škoda Auto v pátek uvedla na trh pokračovatele řady Octavia Tour. Zatímco dosud model vycházel z Octavie první generace, základem nové Tour je Octavia II, která se vyráběla v letech 2004 až 2008. Firma to dnes oznámila na pařížském autosalonu.

Octavia Tour se objevila s nástupem druhé generace Octavie před šesti lety a byla pokračováním úspěšné Octavie I. Celkem Škoda prodala 1,4 milionu Octavií první generace.

Cena nové Tour bude začínat na 282.500 Kč pro sedan a 312.500 Kč pro kombi. Dosud nabízený model začínal na 289.900 Kč respektive 319.900 Kč. Nyní prodávaná Octavia II startuje na 332.900 Kč pro sedan a 372.900 v provedení Combi.

Nová Octavia Tour má zvenku základ v Octavii II před modernizací, interiér bude z modernizované verze. Vůz bude sériově vybaven airbagy pro řidiče i spolujezdce, ABS, servořízením, centrálním zamykáním, elektricky nastavitelnými zrcátky a výškově stavitelným sedadlem řidiče.

Vyrábět se bude ve třech motorizacích. Pro ČR bude určen pouze benzinový motor 1,6 litru. Dalším motorem bude benzinový čtyřválec 1,4 a pro mimoevropské trhy i 2,0 TDI. Předchozí model se i v Česku vedle benzinové šestnáctistovky prodával s dieselovým motorem 1,9 TDI.

Nová Octavia Tour se začne vyrábět v Mladé Boleslavi ve druhém listopadovém týdnu. Její předchůdce skončí v polovině listopadu. Výrobní kapacita bude 50 vozů denně.

Škoda Auto příští rok plánuje rekordní investice do vývoje

Škoda Auto v roce 2011 plánuje rekordní investice do vývoje nových vozů a bude souběžně vyvíjet nejvíce nových modelů v historii. V rozhovoru pro ČTK na pařížském autosalonu to dnes řekl člen představenstva pro technický vývoj Eckhard Scholz.

"Příští rok budeme v oblasti vývoje investovat více než kdykoliv před tím. Nikdy jsme neměli tolik souběžných projektů," řekl Scholz. Loni Škoda investovala 11,7 miliardy korun, což bylo o 19,5 procenta méně než v roce 2008. Firma investovala hlavně do produktových řad Yeti a Superb Combi.

Škoda plánuje rozšíření počtu modelových řad ze současných pěti. Firma v současnosti chystá malý kompaktní rodinný vůz a druhým připravovaným modelem má být jednoduché auto velikosti Octavie. Jeho devizou má být velký prostor a nízká cena.

Minimálně jedna z novinek se zřejmě objeví na ženevském autosalonu na začátku příštího roku. "Náš produkční plán ještě není zcela hotov, máme ještě několik možností, na kterých pracujeme," dodal.

Automobilka rovněž počítá s nástupcem své vlajkové lodi Superb. Nedávno se přitom v zahraničním tisku objevily zprávy o tom, že budoucnost Superbu je ohrožena kvůli konkurenci s Passatem od Volkswagenu.

Nové modely mladoboleslavské automobilky jsou vyvíjeny především v technologickém centru firmy v Boleslavi, jež bylo otevřeno před dvěma roky a stálo téměř miliardu korun. Firma otevřením tohoto zařízení rozšířila plochu pracovišť technického vývoje o zhruba 70 procent proti předchozímu stavu. Kromě vývojového centra investovala Škoda v minulosti například také do vzdělávacího centra pro 800 studentů v Boleslavi, 7. října pak bude položen základní kámen projektu Servisního tréninkového centra v Kosmonosech.

Podle Scholze je Škoda brána v koncernu jako první globální značka. Tomu má odpovídat i navyšování kapacit zahraničních výrobních závodů. "Evropa roste jen mírně, skutečný růst se bude odehrávat na trzích jako je Čína, Indie nebo Rusko a my při tomto růstu chceme být přítomni," uvedl. V Číně, Indii i Rusku již má Škoda výrobní závody.

Škoda v Paříži představila funkční elektromobil na bázi Octavie. V příštím roce chce otestovat 20 elektromobilů. Výsledkem by měl být vůz na elektrický pohon za přijatelnou cenu.