Italská automobilka Alfa Romeo, která nyní patří skupině Fiat, by se mohla za několik let stát třináctou značkou největší evropské automobilové skupiny Volkswagen a tím i sesterskou značkou české Škody Auto. Naznačil to ve středu při prezentaci Volkswagenu na pařížském autosalonu šéf správní rady koncernu Ferdinand Piëch.

"Alfa je značkou s největším potenciálem zlepšení," řekl Piëch na otázku po spekulacích o zájmu Volkswagenu o Alfu. "Jsme trpěliví a máme čas," dodal, s tím, že příští dva roky se zřejmě v tomto ohledu nic nestane.

Piëchovo vyjádření hodnotí agentura Reuters jako útok na šéfa Fiatu Sergia Marchionneho, který zachránil italskou skupinu před krachem. Patriarcha Volkswagenu dává jasně najevo, že si počká, až Fiat vzdá snahy o resuscitaci výrobce sportovních a luxusnějších vozů. Loni značka prodala jen 102.000 vozů, což je třetina úrovně, kterou by si u Alfy Fiat představoval. Fiat nicméně popírá, že by chtěl značku prodat.

Volkswagen se neustále rozrůstá a stanovil si cíl předstihnout do roku 2018 současnou světovou automobilovou jedničku Toyota. Příští rok se jeho desátou značkou stane Porsche a Piëch dál počítá se získáním značky nákladních vozů MAN a japonského výrobce malých vozů Suzuki.

Piëch v Paříži v této souvislosti opravil svůj loňský výrok, podle něhož "tucet (koncernových značek) se lépe pamatuje než deset". "Třináctka je mé šťastné číslo," řekl teď Piëch s širokým úsměvem.

Piëch také odmítl spekulace, podle nichž Volkswagen hodlá obětovat španělskou značku Seat, jejímuž managementu se nepodařilo dostat ji do vyššího segmentu trhu, kde by konkurovala Alfě Romeo. "Seat bude vzhledem k Alfě Romeo to, co je Škoda vzhledem k Volkswagenu," řekl Piëch. Škoda v koncernu funguje jako levnější varianta vozů značky Volkswagen určených pro široké vrstvy.

 

Nový Passat se v ČR začne prodávat koncem listopadu

Nová generace Volkswagenu Passat se v Česku začne prodávat na konci listopadu. Cenu dosud dovozce nestanovil, ale neměla by být vyšší než u předchozí řady. Při světové premiéře vozu na pařížském autosalonu to ve čtvrtek ráno řekl ředitel divize VW společnosti Import Volkswagen Group Vratislav Strašil.

 

Passat sedmé generace bude automobilka nabízet v tradičním provedení sedan a variant. Zároveň bude Volkswagen prodávat i stávající provedení CC. "Cenu stanovíme během příštích dvou týdnů po skončení autosalonu," doplnil Strašil. Stávající generace Passatu má podle něj na českém trhu ve své třídě podíl 19 procent, což je více, než je celkové postavení Volkswagenu na trhu.

V zadní části se Passat v provedení sedan přiblížil vlajkové lodi značky Phaeton, změnila se i přední část, která opustila velký chromovaný rám chladiče předchozí generace. Automobil nabídne například systém stop/start, který vypíná motor při zastavení vozu, regeneraci baterie, funkci automatického brzdění, systém rozpoznání únavy řidiče nebo asistent dálkových světlometů. Vůz bude pohánět celkem deset typů motorů s přímým vstřikováním paliva.

ON-LINE ROZHOVOR PŘÍMO Z PAŘÍŽE
Ptejte se na největší novinky našho zpravodaje - odpovídat bude od 13:00 - ZDE

Hlavního konkurenta Passatu v podobě modernizovaného vozu Mondeo ve čtvrtek v Paříži představí automobilka Ford.

Na vybraných trzích se Passat objeví v polovině listopadu. Firma zároveň oznámila, že nebude dovážet nový Passat do severní Ameriky, kde chce na začátku příštího roku představit sedan střední třídy vyvinutý speciálně pro tento trh.

První Passat společnost Volkswagen vyrobila již v roce 1973 a od té doby dodala na trh 15 milionů vozů.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru