Mediální společnost CME, která v ČR vlastní televizi Nova, zvýšila ve druhém čtvrtletí čistý zisk na 165,2 milionů USD (3,18 miliardy korun), což je o 141,1 milionu dolarů více než ve stejném období před rokem. Výsledek zahrnuje zisk 217,6 milionu dolarů z prodeje společností na Ukrajině. Provozní zisk firmě klesl o 12 procent na 25,5 milionu USD, sdělila ve středu společnost v tiskové zprávě.

Čisté výnosy za druhé čtvrtletí se v porovnání s druhým čtvrtletím roku 2009 zvýšily o 18,8 milionu USD, tedy o desetinu na 201,7 milionu USD.

"Naše výsledky za druhé čtvrtletí roku 2010 jsou silnější než ve druhém čtvrtletí roku 2009. Tržby se zvýšily o 15 procent, při stabilním měnovém kurzu, a provozní zisk před odpisy a amortizací o šest procent i přes čtyřprocentní pokles výdajů na televizní reklamu," uvedl prezident a generální ředitel společnosti CME Adrian Sarbu. Společnost podle něj těžila z prodeje ukrajinských televizních kanálů, akvizice bTV v Bulharsku a začlenění Media Pro Entertainment.

Za první pololetí se výnosy zvýšily meziročně o 26,1 milionu na 345,4 milionu dolarů. Provozní zisk za toto období činil 6,3 milionu USD v porovnání se ztrátou ve výši 42,5 milionu. "První polovina roku byla složitá a k oživení trhů došlo pouze v České republice a ve Slovinsku. Druhá polovina roku bude rovněž obtížná, ale naše pozice lídra na trhu nás staví do jedinečné pozice předurčené k tomu, abychom maximálně využili jakéhokoli pozitivního vývoje na našich trzích," dodal Sarbu.

Analytici společnosti Atlantik FT předpokládají, že zveřejněné hospodářské výsledky CME by mohly přinést pozitivní reakci finančních trhů. Očekávají však, že společnost dnes sníží výhled hospodaření na rok 2010 kvůli nepříznivému vývoji měnových kurzů.

"To by mohlo naopak přinést nepříznivou reakci, přestože by pro investory vliv měnových kurzů neměl být překvapením," uvedli v komentáři analytici Atlantik FT Milan Vaníček a Jan Langmajer. Dopoledne na pražské burze akcie CME posilovaly o 3,2 procenta, zatímco hlavní index celého trhu přidával 0,4 procena.

Podle Václava Kmínka z Brokerjetu České spořitelny výsledky poukazují, že se český trh s TV reklamou začal oživovat, avšak rumunský a slovenský zůstávají nadále pod tlakem. "Vzhledem k zhodnocení dolaru k euru (více jak 7 procent) od posledního výhledu CME a horším než očekávaném vývoji trhu s TV reklamou, vidíme jako relativně pravděpodobné mírné snížení výhledu na letošní rok. Na druhé straně trh s TV reklamou se konečně oživuje," dodal analytik.

Společnost CME poskytuje služby v oblasti médií a zábavy a provozuje firmy působící v oboru televizního vysílání, internetu a tvorby televizního obsahu v šesti zemích střední a východní Evropy s celkovým počtem obyvatel přibližně 50 milionů. Televizní stanice společnosti CME se nacházejí v Bulharsku (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, Pro.bg a Ring.bg), Chorvatsku (Nova TV), České republice (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport a MTV Czech), Rumunsku (PRO TV, PRO TV International, Acasa, PRO Cinema, Sport.ro a MTV Romania), na Slovensku (TV Markíza a Doma) a ve Slovinsku (POP TV, Kanal A a TV Pika). Akcie CME se obchodují na burze v New Yorku (NASDAQ) a na pražské Burze cenných papírů pod burzovním symbolem CETV.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru