Největší japonská i světová automobilka Toyota Motor v prvním pololetí zvýšila výrobu meziročně o 47 procent na 4,357 milionu vozů. Uvedla to firma na svých internetových stránkách. Nárůstu výroby, která byla před rokem v útlumu v důsledku světové hospodářské krize, nezabránily ani problémy s kvalitou vozů.

V samotném červnu nicméně produkce stoupla pouze o 16 procent na 739.683 vozů. Údaje zahrnují rovněž divize Hino Motors a Daihatsu Motor.

Japonská zpravodajská agentura Kjódó minulý týden uvedla, že Toyota hodlá od října snížit domácí produkci zhruba o 20 procent, protože očekává pokles poptávky poté, co japonská vláda přestane poskytovat subvence na nákup ekologických automobilů.

Toyota byla nucena svolat po celém světě k opravě přes osm milionů automobilů kvůli problémům s nechtěným zrychlováním. Za tím stojí vadné plynové pedály a potíže s podlahovou krytinou, která může plynový pedál zablokovat.


Automobilka v dubnu souhlasila se zaplacením rekordní pokuty 16,4 milionu dolarů (téměř 320 milionů Kč), kterou firmě kvůli údajnému zatajování problémů s vadnými plynovými pedály vyměřily úřady ve Spojených státech. Odmítla však obvinění americké vlády, že porušila zákon.

Firma si svou vedoucí pozici na automobilovém trhu vybudovala nabídkou bezpečných a spolehlivých automobilů za rozumnou cenu. Rozsáhlá svolávání automobilů k opravě však mají negativní dopad na její pověst výrobce kvalitních vozů.