Jen zhruba o něco málo více než čtvrtina Čechů je ochotna připlatit si za kvalitní pivo a víno. Vyplývá to z průzkumu společnosti Median. Za dobré pivo by dalo více peněz 27,5 procenta respondentů, za dobré víno pak 25,3 procenta. Skoro polovina lidí by však za lepší pivo nebo víno peníze navíc neutratila.

Přestože si někteří Češi za kvalitnější alkohol připlácejí, výrazně více lidí to odmítá. Za pivo by vyšší obnos odmítlo zaplatit 46,1 procenta Čechů, za víno pak 47,5 procenta. Neutrálně "ani ano, ani ne" odpovědělo u piva 24 procent respondentů, u vína 24,6 procenta.

Podle průzkumu v boji mezi pivem a vínem u Čechů stále vítězí pivo, a to především čepované, které si v posledním roce dalo 49,6 procenta respondentů. Na druhém místě v oblíbenosti bylo lahvové pivo, které konzumovalo 47,5 procenta lidí v Česku. Následovalo bílé víno, které si dalo v posledním roce 36,1 procenta lidí. Sklenku červeného vína si vychutnalo 32,6 procenta respondentů.

Vzhledem k pohlaví účastníků průzkumu muži preferovali točené pivo, ženy bílé víno.

Průzkum se uskutečnil od 14. září loňského roku do letošního 28. března. Pracovníci společnosti Median oslovili celkem 7477 obyvatel České republiky ve věku 12 až 79 let.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru