Prodej nových osobních aut v Česku od ledna do května stoupl o 12 procent na 70.488 vozů. Nárůst je stále částečně pod vlivem změny zákona o dani z přidané hodnoty, která od loňského dubna nově umožňuje firmám odpočet daně i v této kategorii. Sdělil to ve čtvrtek Svaz dovozců automobilů. V samotném květnu byl meziroční nárůst 11,3 procenta.

Nejprodávanější značkou byla Škoda, která zvýšila odbyt o 39 procent na 23.854 vozů. Následuje Volkswagen s prodejem 5794 aut, což znamená nárůst o 27,5 procenta. Třetímu Fordu klesl odbyt o sedm procent na 5538 aut. Na dalších místech skončily značky Renault a Hyundai.

Odbyt lehkých užitkových aut naopak za pět měsíců roku kvůli přesunu poptávky firem k osobním vozům klesl o 62 procent na 4498 aut. V samotném květnu ale prodej poprvé po 19 měsících propadu vzrostl, a to o 15,7 procenta. Nejvíce, 886 aut, prodal Ford, následují Renault a VW s prodejem 554, respektive 508 vozů.

Pokles se v květnu téměř zastavil i u nákladních aut, když představoval zhruba půl procenta. Propad od ledna do května však byl okolo 21 procent na 1719 vozů. U autobusů květnový nárůst o 63 procent částečně snížil celoroční propad na deset procent.

Prodej motocyklů se za pět měsíců snížil o 21 procent na 7239 strojů. V květnu odbyt jednostopých vozidel klesl o téměř 12 procent.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru