Volkswagen Touareg jezdil po silnicích i mimo ně od roku 2003. První generace prodělala hlavně lehké facelifty, až nyní ale přišel čas na nástup nové. Ta se vzhledově významně neliší, jde hlavně o čelní masku, která vůz zařazuje do současného designového směru automobilky z Wolfsburgu – stejně jako Golf, Polo nebo Multivan. Rozměry zůstaly také prakticky stejné, auto narostlo jen o milimetry.

To interiér se pozměnil výrazně. Pryč je mohutný 4ramenný volant. Nahradil ho moderní se třemi rameny. Dobře padne do ruky a dává kabině šmrnc. Za ním najdete dvojici dobře čitelných budíků včetně displeje palubního počítače – může být jak černobílý, tak ve vyšších verzích barevný. Díky pojetí palubní desky působí interiér prostorněji a hodnotněji. Nové ovladače klimatizace, navigace a dalších prvků jsou dobře při ruce a přehledné. Interiér rozebereme do detailu až v testu, an který se chystáme na konci července.

Ve Wolfsburgu zřejmě pochopili, že valná většina zákazníků používá své SUV hlavně na silnici, kde jim slouží k dobré prezentaci i k lepšímu pocitu z jízdy. Proto je nově pohon všech čtyř kola nabízen ve dvou variantách nazvaných 4Motion a 4XMotion. První je právě pro běžné řidiče, kdy se pojí jen diferenciálem Torsen. Verze 4XMotion je určena pro dobrodruhy, kteří se rádi vydají do složitějšího terénu, proto jí nechybí uzávěrky diferenciálu nebo redukce převodovky.

My jsme s novým Volkswagenem Touareg vyjeli krátce na výlet do vojenského prostoru v Bělé pod Bezdězem. Verze 4XMotion zde předvedla, že se složitějšího terénu bát nemusí. V místech, kde se tanky brodily vodou, nebo kde přejížděly písečné duny, přišel vhod také výškově nastavitelný podvozek. Ten se nově neplní vzduchem, ale dusíkem.

 

Volkswagen Touareg se nabízí se čtyřmi motory. Základem je naftový třílitr s výkonem 176 kW, který dostanete za 1.227.900 korun. Kdo by toužil po benzínu, je pro něj připravena pohonná jednotka 3.6 FSI V6 s výkonem 206 kW. Stojí jen o 10 tisíc korun více. Opravdovou špičku pak tvoří turbodiesel V8 s objemem 4,2 litru a výkonem 250 kW. Je schopen navíc posílat na všechna kola maximum točivého momentu 800 Nm, což by mu mělo stačit ke stovce za 5,8 sekundy a maximální rychlosti 242 km/h. Musíte si ale na něj připravit 1.843.900 Kč.

Pokud však patříte mezi obdivovatele moderních technologií, určitě vás zaujme hybridní agregát. Třílitrový šestiválec TFSI je kombinovaný s elektromotorem a dohromady produkují 279 kW výkonu. Přitom si v kombinaci řekne jen o 8,2 litru benzínu na 100 km. K ekologičtější jízdě přispěje také systém start-stop. Součástí všech výbav je i automatická 8stupňová převodovka.

Novému Touaregu to jde ale dobře také na silnici. Předchozí generace byla známá svým nestabilním chováním a většími náklony do zatáček. Nově na to vše můžete v klidu zapomenout. Jízdní vlastnosti se totiž výrazně vylepšily a začaly se podobat letos také novému Porsche Cayenne. Auto dobře vede stopu, řízení je ideálně nastavené a zatáčky můžete projíždět s chutí a bezpečně.

Jak na tom bude Touareg s reálnou spotřebou se dozvíte až v následném testu. Do té doby vás ale můžeme ujistit o tom, že nová generace se na trhu s SUV rozhodně neztratí. Pořád totiž bude moci platit za jeden z nejvyspělejších modelů na našem trhu.