Nechtěné zrychlování automobilů japonské společnosti Toyota Motor mohlo být ve Spojených státech v uplynulých deseti letech spojeno s 89 úmrtími. Oznámila to v noci na dnešek americká vláda. Zvýšila tak toto číslo z dříve uvedených 52 úmrtí.

Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) uvedl, že od roku 2000 do poloviny letošního května obdržel přes 6200 stížností týkajících se nechtěného zrychlování toyot. Tato hlášení zahrnovala kromě 89 úmrtí rovněž 57 zranění, napsala agentura AP.

"Toyota soucítí s jednotlivci i rodinami spojenými s jakoukoliv nehodou zahrnující naše vozidla. Vyvíjíme maximální úsilí, abychom zajistili bezpečnost našich vozidel, a nadále hodláme rychle vyšetřit ohlášené případy nechtěného zrychlování našich vozidel," uvedla automobilka. Upozornila však, že v řadě stížností chybí potřebné podrobnosti, jež by mohly pomoci zjistit příčinu nehody.

Toyota byla kvůli problémům s nechtěným zrychlováním nucena svolat po celém světě k opravě přes osm milionů automobilů, z toho zhruba šest milionů ve Spojených státech. Za nechtěným zrychlováním stojí kromě vadných plynových pedálů rovněž problémy s podlahovou krytinou, která může plynový pedál zablokovat.

Toyota minulý měsíc souhlasila se zaplacením rekordní pokuty 16,4 milionu dolarů (přes 340 milionů korun), kterou firmě kvůli údajnému zatajování problémů s vadnými plynovými pedály vyměřily úřady ve Spojených státech. Automobilka nicméně odmítla obvinění americké vlády, že porušila zákon

Toyota je nyní největší automobilkou na světě. Svou vedoucí pozici si firma vybudovala nabídkou bezpečných a spolehlivých automobilů za rozumnou cenu. Rozsáhlá svolávání automobilů k opravě však mají negativní dopad na její pověst výrobce kvalitních vozů.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru