Řidiče na dálnici D1 čekají v souvislosti se stavbou pražského okruhu další dopravní omezení v úseku před hlavním městem. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) bude počínaje dneškem dálnici operativně zužovat na dva jízdní pruhy především ve směru na Prahu. ČTK to dnes sdělila mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

Dělníci budou průběžně zavírat nejrychlejší pruh mezi chystaným napojením okruhu na D1 a Mirošovicemi na 22. kilometru. Ve středovém pásu se budou měnit komunikační kabely, obnovy se dočkají také meteostanice, kamery nebo sčítače vozidel. Stavbaři se chystají rovněž zbudovat 11 portálů pro proměnné tabule.

"Kvůli těmto okolnostem není možné do doby zprovoznění jižní části pražského okruhu zachovat za každé situace provoz v tomto úseku dálnice D1 vždy ve třech pruzích jedním směrem," uvedla Vápeníková. Řidiči se tak budou setkávat s částečnými uzavírkami až do přelomu srpna a září, na kdy je plánováno zprovoznění jižní části okruhu.

Stavba okruhu omezuje automobilisty na D1 už od listopadu, kdy ŘSD začalo s výstavbou obří křižovatky dálnice s okruhem. V místě křížení je nutné jet v obou směrech po provizorní objízdné trase, kde je v obloucích rychlost snížena až na 50 kilometrů v hodině. Objížďka vede stejně jako dálnice ve třech pruzích.

Propojení D5 a D1 je v současnosti největší silniční stavbou v České republice. Její součástí je řada mostů, například přes údolí Vltavy a Berounky, a tunelů. Nová spojka má výrazně odlehčit nynější Jižní spojce a Barrandovskému mostu, přes které denně projede více než 100.000 vozidel. Zhruba 60.000 z nich by měla převzít nová dálnice.

Zatím však okruh řidičům život spíše komplikuje. Kromě D1 se často objevují dopravní omezení i na výpadovce na Strakonice.