Největší světový výrobce piva Heineken zaznamenal v prvním čtvrtletí letošního roku větší propad prodeje, než se původně očekávalo. Tržby klesly o 3,5 procenta na 2,94 miliardy eur a objem prodeje se snížil o osm procent. Společnost o tom informovala v tiskové zprávě.

Nizozemský pivovar, jehož hlavními značkami jsou Heineken a Amstel, uvedl, že za slabšími výsledky stojí pokles prodeje v Evropě.

Výsledky zaostaly za odhady analytiků dotazovaných agenturou Reuters, kteří očekávali pokles příjmů o dvě procenta a objemu prodeje o 5,5 procenta. Za celý loňský rok se objem prodeje pivovaru snížil o 5,4 procenta.

Heineken už v únoru upozorňoval, že očekává nižší spotřebu, jelikož lidé kvůli krizi přešli mnohdy na levnější značky. Pokles spotřeby byl částečně kompenzován vyššími cenami.

Konkurence prodej zvýšila

Pivovarnická dvojka SABMiller v úterý uvedla, že zvýšila v období leden až březen objem prodeje piva o dvě procenta. Prodej stoupl v Latinské Americe, Asii a Africe, avšak snížil se v Evropě a Severní Americe.

Heineken má vyšší napojení na zralé rozvinuté trhy než konkurenční skupiny AB InBev a SABMiller. Západní Evropa se loni na celkových příjmech pivovaru podílela 57 procenty. Převzetí mexické skupiny FEMSA by však mělo zvýšit podíl rychle rostoucích rozvíjejících se trhů na celkovém provozním zisku skupiny na 40 procent z nynějších 32 procent, napsala agentura Reuters.

 

 

Heineken v České republice vlastní pivovar Starobrno a Královský pivovar Krušovice. Předloni se navíc dohodl na koupi ústecké společnosti Drinks Union, která sdružuje pivovary Krásné a Velké Březno, Louny a Kutná Hora. Na počátku letošního roku byla společnost Královský pivovar Krušovice přejmenována na Heineken Česká republika.

V současné době je Heineken Česká republika třetím nejsilnějším hráčem na tuzemském trhu s pivem, v exportu se řadí mezi nejdůležitější vývozce piva. Loni pivovary skupiny Heineken Česká republika uvařily 2,62 milionu hektolitrů piva, meziročně o 5,2 procenta méně.