Sociální demokracie otestovala kontaktní volební kampaň na pilotním projektu, při němž oslovila až 10.000 voličů. "Test prokázal její účinnost a tento pátek politické grémium rozhodne o jejím pokračování," řekl ústřední volební manažer strany Jaroslav Tvrdík.

"Ukazuje se, že lidé o možnost získat informace o sociální demokracii stojí. Předpovědi některých škarohlídů a politologů se ukazují jako nerelevantní. Z pohledu sociální demokracie skutečnost předčila očekávání," uvedl Tvrdík.

Občanům podle něj volají členové sociální demokracie, takže volaný nehovoří s automatem. Z oslovených lidí zhruba 30 procent odmítlo s volajícími komunikovat. Tvrdík nechtěl spekulovat o tom, zda to jsou voliči ODS nebo TOP 09.

Lidí, kteří komunikují, se volající podle Tvrdíka ptají, zda chtějí, nebo nechtějí jít k volbám. "Nechceme nikoho přesvědčovat, aby k volbám šel, ta kampaň je informační, ne přesvědčovací. Těm, kdo k volbám jít nechtějí, se omlouváme za vyrušení," uvedl volební manažer.

Ze zbývající skupiny lidí, po odfiltrování těch, kteří odmítají komunikovat a nechtějí jít k volbám, prý asi třetina odpověděla, že bude volit ČSSD a další třetina nevyloučila, že sociální demokracii dá svůj hlas. Těm volající nabízejí informace, propagační materiály, možnost představení lídrů a volebního programu a odpovědi na dotazy týkající se lokální, regionální nebo celostátní politiky, uzavřel ústřední volební manažer ČSSD.

ČSSD by podle posledního průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM) vstoupila do sněmovny se ziskem 32 procent hlasů, druhá ODS by měla 25,5 procenta. Podle volebního modelu této agentury by se do sněmovny dostaly ještě KSČM s 12 procenty, TOP 09 s deseti procenty a Věci veřejné (VV) se ziskem sedmi procent. Karel Schwarzenberg

Pětiprocentní hranici pro vstup do sněmovny by nepřekonali lidovci ani zelení. Shodně by získali 4,5 procenta hlasů. Strana práv občanů - zemanovci by získala tři procenta hlasů.

K předvolební kampani přispěla dnes i TOP 09, která zveřejnila rentgenový snímek předsedy Karla Schwarzenberga.

"Předseda má být transparentní," je sloganem na této reklamě, kde nechybí ani zrentgenovaná pro exministra zahraničí typická dýmka. Billboard má podle představ strany upozorňovat na snahu tohoto politického uskupení bojovat s korupcí.

Dva měsíce před volbami je na velkoplošných reklamních plochách nejviditelnější ČSSD. Tvář jejího předsedy Jiřího Paroubka provází slogany o boji strany se zadlužením či o jeho boji s poplatky ve zdravotnictví nebo za proplácení prvních tří dnů nemocenské. Sociální demokraté tak připomínají svou snahu o prosazení některých novel zákonů v Poslanecké sněmovně.
ODS, která tyto levicové návrhy pokládá za zbytečné zadlužování země a bránila jim ve sněmovně obstrukcemi, reagovala vlastními billboardy s podobnou grafikou. Lídr ČSSD na nich však bojuje s absurdními mlži a plži či proti "poplatkům u veterináře".