Kavárenský řetězec Starbucks vyplatí poprvé v historii dividendu. Firma rovněž uvedla, že plánuje odkoupit 15 milionů vlastních akcií. Starbucks je největší řetězec s kavárnami na světě.

Čtvrtletní dividenda má činit deset centů na akcii. Vyplacena bude 23. dubna akcionářům, kteří budou vlastnit akcie firmy 7. dubna. Další výplaty dividendy bude muset schválit představenstvo společnosti. Již dříve Starbucks uvedl, že plánuje v budoucnosti použít na výplatu dividendy 35 až 40 procent čistého zisku.

Schválení nového odkupu akcií přichází v době, kdy firma ještě nedokončila předchozí plán odkupu. V rámci předchozího plánu musí ještě koupit 6,3 milionu akcií.

Veřejně obchodované společnosti prostřednictvím dividendy distribuují část zisku akcionářům. Zralé firmy spíše vyplácejí dividendu, mladší, rychle rostoucí společnosti mají tendenci spíše svůj zisk používat na další expanzi, která má za cíl zvýšit cenu akcií, napsaly agentury AP a Reuters.

Zisk Starbucksu se v prvním fiskálním čtvrtletí ztrojnásobil na 241,5 milionu USD (4,6 miliardy Kč) z 64,3 milionu USD ve stejném období předchozího roku. Firmě pomohly vyšší útraty spotřebitelů a kavárny v USA zaznamenaly růst tržeb poprvé za více než dva roky. K vysokému růstu zisku přispělo také slabé srovnatelné období předchozího roku. Příjmy za tři měsíce do konce prosince stouply o čtyři procenta.

Starbucks na začátku roku 2008 pronikl i do České republiky a svou první tuzemskou kavárnu otevřel na pražském Malostranském náměstí. Česko se tak stalo první zemí střední Evropy, kam se řetězec rozhodl vstoupit.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru