U dvou třetin tuzemských firem v letošním roce nedojde k navýšení mezd. Ukázal to průzum mezi personalisty používající náborovou aplikaci LMC G2.

Platy se podle průzkumu udrží ve většině podniků na stejné úrovni jako v předchozím roce. V dotazování mezi uživateli portálu Jobs.cz pak 50 procent respondentů potvrdilo snížení platu ve srovnání s předchozími roky.

„Pokud nedojde k oživení ekonomiky, nelze očekávat růst platů. Optimistické vyhlídky naznačují, že by v letošním roce mohlo dojít k maximálnímu růstu mezd do tří procent, a to pouze u vybraných oborů a profesí,“ říká Jana Skalová, manažerka komunikace LMC.

Motivace zaměstnanců v rámci mezd

Celých 65 procent firem neplánuje v letošním roce navýšit platové podmínky svým zaměstnancům. Dvě třetiny personalistů uvádějí, že platy letos zůstanou zachovány na stejné úrovni jako doposud.

Pětina odpovídajících potvrdila, že fixní mzdové složky ponechají ve stávající výši, nicméně budou motivovat své zaměstnance růstem motivační složky mezd. Růst platů i ve fixní složce potvrdilo pouze 14 procent firem.

Klesající platové tendence potvrdili i samotní uživatelé portálů Jobs.cz. V anketě odpověděla přesně polovina respondentů, že ve srovnání s předchozími roky pobírají v práci nižší plat.

Dalších 27 procent uživatelů se vyjádřilo ke svému ohodnocení tak, že pokles platu oproti minulosti nepocítili. Přesto jim při stejné mzdě byla částečně odebrána možnost čerpání benefitů. Ve 23 procentech odpovědí lidé uvedli, že pobírají stále stejný plat, ale zvýšila se jim motivační složka mzdy.
Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru