Kampaň hodně podobnou první české filmové reality show „Český sen“ rozjela v lednu firma BigMedia, když Prahu na měsíc zaplavila billboardy na krabicové mléko Tučňák. Tedy na značku, která v té době - stejně jako obchodní dům „Český sen“ - vůbec neexistovala. Vysmátý Tučňák však zabral a dnes se o něj perou mlékárenské firmy. BigMedia může vydělat miliony korun.

„Nyní jsme v kontaktu s několika lokálními producenty mléka. Naše jednání jsou nejdále se společností Laktos,“ říká Jan Vlček ředitel BigMedia. Firma Laktos zájem potvrzuje s tím, že jednání o odkupu značky proběhnou koncem týdne. „Ještě nikdo nedal mléku jméno – zatím tu byly pouze názvy jednotlivých výrobců. I proto je pro nás Tučňák zajímavý,“ říká Petr Brzobohatý, obchodní ředitel Laktos.

Cenu, na kterou nově vytvořená značka vyjde, nechtějí vzhledem k probíhajícím jednáním firmy specifikovat. Hodnota značky se však podle společnosti BigMedia pohybuje v rozmezí 5-10 milionů korun.

Náklady na její vytvoření a uvedení na trh přitom byly 2,8 milionu - včetně vytvoření kampaně, registrace značky a průzkumu o úspěchu kampaně. Podle průzkumu kampaň bodovala i u spotřebitelů a každý pátý respondent tvrdil, že značku zná, i když v obchodech nebyla k vidění.

„Nepamatuji se, že by v Česku vznikla nějaká kampaň a teprve po jejím úspěchu výrobek. Je to skvělý nápad, který zabral i proto, že v tuzemsku mléka nemají emotivní názvy a toto je snadno zapamatovatelné,“ říká reklamní expert Eda Kauba z Euro RSCG.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru