Francouzská automobilka Renault zdvojnásobila kapacitu výroby svého závodu v Moskvě na 160 000 vozů ročně. Celková investice činila 150 milionů eur (zhruba 3,9 miliardy korun). Renault doufá, že se mu podaří posílit svůj prodej v zemi díky šrotovnému, které má začít v Rusku příští týden.

Renault rovněž plánuje užší spolupráci se svým ruským partnerem AvtoVAZ a japonským Nissanem. Renault vlastní v automobilce AvtoVAZ podíl 25 procent.

Moskevská továrna od roku 2004 vyrábí levný model Logan. Logan byl loni pátým nejoblíbenějším modelem v Rusku a nejlépe prodávaným zahraničním vozem. Celkem firma loni prodala 53 869 vozů Logan. Nyní se výroba v moskevském závodě rozšíří o model Sandero. Od příštího roku by měl závod vyrábět i sportovně-užitkový vůz Duster.

Ruský trh začíná oživovat

Generální ředitel Carlos Ghosn dnes při příležitosti slavnostního otevření továrny uvedl, že očekává v letošním roce pokles evropského automobilového trhu o deset procent. Ruský trh již podle něj dosáhl svého dna a začíná oživovat. Ghosn se má dnes v Moskvě setkat s ruským premiérem Vladimirem Putinem, napsaly agentury AP a Reuters.

Prodej aut v Rusku se loni snížil o téměř polovinu a zaznamenal nejprudší propad z předních ekonomik. Rusko přitom ještě v roce 2008 bylo na nejlepší cestě stát se co do počtu prodaných aut největším trhem v Evropě. Poté však zemi prudce zasáhla finanční a ekonomická krize, která způsobila recesi, tisíce lidí připravila o práci a zhoršila přístup k úvěrům. Prodej aut v zemi je tak nyní na úrovni roku 2005.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru