Největšímu tuzemskému mobilnímu operátorovi T-Mobile loni klesly tržby o pět procent na 31,5 miliardy korun. Počet zákazníků stoupl o 42.000 na 5,464 milionu. Firma to ve čtvrtek sdělila v tiskové zprávě.

"Podmínky na trhu nikdy nebyly tak náročné, a proto můžeme být s dosaženými výsledky více než spokojeni. Velice si vážíme věrnosti našich zákazníků a samozřejmě i úsilí a nadšení našich zaměstnanců," uvedl generální ředitel Roland Mahler.

Hrubý provozní zisk EBITDA se zvýšil o 2,6 procenta na 16,2 miliardy korun. Průměrný měsíční výnos na zákazníka meziročně klesl o 36 korun na 464 Kč.

T-Mobilu se podařilo zvýšit počet lukrativnějších tarifních klientů. Jejich počet vzrostl o 161.000 na 2,66 milionu. Naopak množství uživatelů předplacených karet Twist kleslo o čtyři procenta na 2,8 milionu.

Už druhý rok po sobě zůstal počet zákazníků, kteří přestali používat služby operátora, na stejné úrovni 1,4 procenta měsíčně.

Modernizace sítě

Firma loni prováděla modernizaci své mobilní sítě GSM, zahájila výstavbu optické páteřní infrastruktury a sítě UMTS. V září se T-Mobile díky akvizici maloobchodní části Českých Radiokomunikací stal druhým největším poskytovatelem ADSL připojení v ČR.

Konkurenční Telefónica O2 zveřejní výsledky dnes odpoledne. Vodafone loni zvýšil počet zákazníků o 114.000 na 3,006 milionu lidí. Průměrný měsíční výnos z telekomunikačních služeb v posledním loňském čtvrtletí Vodafonu klesl z 583 na 514 korun na klienta.

Strategie T-Mobile pro rok 2010 zahrnuje další rozvoj pevných a širokopásmových mobilních datových služeb. Prostor pro růst vidí operátor v nových produktech, jako jsou mobilní reklama a platby, bezdrátová technologie NFC a další služby s přidanou hodnotou.

T-Mobile patří do skupiny Deutsche Telekomu, která v operátorovi drží téměř dvoutřetinový podíl. Zbytek vlastní České Radiokomunikace.

Související