Výdaje zahraničních turistů v Mexiku v loňském roce klesly o patnáct procent na 11,28 miliardy USD, tedy 215 miliard korun Propad způsobily tzv. prasečí chřipka a globální recese, kvůli nimž turisté raději necestovali a zůstali doma. Uvedlo to mexické ministerstvo cestovního ruchu. Turistika je jedním z hlavních zdrojů deviz pro Mexiko.

Počet turistů v zemi se loni snížil o 1,1 milionu na 21,5 milionu. Ministr pro cestovní ruch Rodolfo Elizondo však uvedl, že údaje z posledních měsíců roku ukazují, že cestovní ruch začíná pozvolna oživovat. V samotném prosinci přijelo do země 2,4 milionu turistů, což bylo podle ministra více než v prosinci 2008.

Chřipka, ale i drogové kartely

Koncem dubna loňského roku se Mexiko stalo hlavním epicentrem prasečí chřipky, která se rozšířila po celém světě a donutila Světovou zdravotnickou organizaci vyhlásit první pandemii chřipky za více než čtyřicet let. Obsazenost hotelů v reakci na to prudce klesla, v některých hlavních turistických oblastech až o osmdesát procent.

Pověst země poškozují také stupňující se války drogových kartelů. Od roku 2006, kdy se funkce ujal prezident Felipe Calderón, přišlo o život v rámci bojů drogových kartelů více než osmnáct tisíc osob.

Mexická vláda loni investovala do podpory cestovního ruchu přes 90 milionů USD. Turistika se na celkovém hrubém domácím produktu země podílí osmi procenty a je třetím největším zdrojem deviz po ropě a penězích, které posílají domů Mexičané pracující v USA.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru