Prodej amerických automobilek General Motors a Ford Motor v lednu v USA stoupl. Japonské firmy Toyota a Honda a americká společnost Chrysler si však pohoršily. Vyplývá to z údajů, které v úterý zveřejnily automobilky.

Prodej GM v lednu stoupl o 14 procent. Společnost uvedla, že jí pomohla hlavně silnější ekonomika a rozhodnutí Toyoty zastavit v USA kvůli závadě plynového pedálu prodej osmi modelů. Prodej konkurenční americké automobilky Ford v lednu vyskočil o téměř 25 procent. Také Ford zřejmě těžil z problémů Toyoty, jejíž prodej naopak klesl o 16 procent.

Z dalších japonských automobilek se prodej vozů Honda snížil o pět procent, Nissanu naopak stoupl o 16 procent. Hůře si vedla i třetí americká automobilka Chrysler, jejíž prodej se snížil o osm procent.

Prodej aut v USA loni klesl o zhruba 21 procent na 10,4 milionu osobních a lehkých užitkových vozů, tedy na nejnižší úroveň za posledních 27 let. V letošním roce by však měl podle firmy Barclays Capital Research prodej stoupnout na 11,7 milionu automobilů. Za loňským dramatickým poklesem prodeje stály zejména hospodářské problémy a špatná situace na trhu práce. Řada lidí kvůli obavám ze ztráty zaměstnání nákup vozu odložila.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru